tirsdag 10. august 2010

Vi bygger ny veranda!

Sommeren kom liksom aldri hit, så vi tenkte liksågreit vi kunne begynne på ny veranda litt tidligere enn planlagt. Og da kom sommeren… I dag har det vært strålende vær, varmt og godt, så jeg føler for et eksteriør-innlegg.

Vi er midt i byggingen, så jeg venter med før-bilder til jeg kan vise både før- og etter-bilder. Da blir det hele litt mer gøy!

(Jeg glemte kabelen til kamera på jobb i dag, så dessverre er bildene tatt med min Samsung Omnia.)



Her har vi revet ned og er nesten ferdig med bordingene. Inngangen til sokkelleiligheten i halve underetasjen skimtes nede til venstre.









Delen i forgrunnen har vi utvidet med 1 meter, altså mot kamera. Er spent på om det vil bli bra når rekkverket kommer på plass, eller om huset vil se helt underbitt ut! =)
Rommet til jenta vår oppe.




Huset vårt ligger i enden av gata, men veien opp til berget vårt skimtes her. Vi må liksom opp, og så ned i gata vår igjen.









Tidligere var ikke verandaen
bredere enn det som ses nede til venstre.
Gressplenen vår var altså bare en liten helling som ikke kunne brukes til verken fotball, basseng eller teltplass. Vi brukte 6 år på å finne ut at; Nei, vi bygger platting!






Sidedøren til garasjen, som nå skal få en fin tretrapp. Mye hardt arbeid ligger bak dette, det lå faktisk pukk, sand og singel helt opp til døra!












 Her er inngangsdøren
lengst bort, den andre går rett inn til vaskerommet.
Og vet noen om det fins en innebygd vannslangeholder som er
penere enn den til høyre i bildet? Har sett etter det, men finner
ingen som ikke er i
plastikk!




O` lykke! Svigerfars lastebil kom i dag! Dette skal altså stå på den nye plattingen, og jeg hadde aldri ventet å finne hagemøbler jeg likte så godt nettopp der vi kjøpte de. Nemlig… Plantasjen!


skal jeg ut og pakke opp møbler!
Ha en fin kveld videre!




Jenny

PS! Tusen takk for kommentarene på mitt første innlegg! Ordentlig gøy, og det varmer et ferskt bloggehjerte! 

8 kommentarer:

Villevinkel sa...

Så flott hus dere har!! Og egen inngang inn til vaskerommet må være topp, med barn i huset!

Kjekt med veranda :-)

Lykke til med utpakking av nye møbler :-) håper vi får se når de er kommet ut av pakkene :-)

Klem

Kaoskontroll sa...

Tusen takk for hyggelig besøk på bloggen min og velkommen til bloggverden! :)

Føler meg som ganske ny blogger jeg også, selv om jeg om et par måneder blir ettåring. Har lært utrolig mye og "blitt kjent med" mange koselige mennesker.

Ideer er til for å lånes! ;) Bare hyggelig at noe jeg gjør kan inspirere andre. Synes selv barnerom var litt vanskelig, helt til jeg fant ut at oppbevaring, oppbevaring og oppbevaring er nøkkelen.Da blir det så enkelt for både barn og voksne å rydde bort, og man kan faktisk få plass til litt stil også. :)
Og oppbevaringen kan være tøff den også! (Vi har bla. svart aligatorskinnkiste til leker. Hehe)

Lykke til med bloggingen og alle prosjektene deres! Dette blir flott! Og Plantasjen har virkelig mange lekre utemøbler nå!

Klem

Prinsesse Elin sa...

Hei og god morgen.
Takk for besøk på bloggen. Jeg liker når det kommer nye bloggere jeg. Masse nye inspirerende innlegg og nye bekjentskap. Det er derfor det er så kjekt med blogging.

For en terrasse du har. Den er jo enorm!
Denne kommer dere til å få mye glede av i årene fremover.

Følger med videre jeg.

Ønsker deg en nydelig onsdag. Klem fra Elin:)

Karma sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Karma sa...

Hei. så hyggelig at du vil være med på giveawayen min! Er ny her i blogglandia jeg også, det er kjempe morro-du har mye å se frem til!

For å linke til en giveaway tar du og høyreklikker på bildet og lagrer det på feks skrivebordet på maskinen din. Husk å koper nettadressen til det innlegget samtidig. Så går du på "utfroming" og velger "legg til gadget". Velg "bilde" og der kan du både legge inn bilde, nettadresse og evt beskrivelse over og/eller under. Det er gjerne denne måten vi bruker til å legge ut bilder av fek huset vårt på :)
Lykke til-bare spør igjen hvis dette ikke var så lett å skjønne.

Gleder meg til å se hvordan plattingen blir, ser veldig spennende ut

Ha en fantastisk dag
Klem Kaja:)

Sommerhuset i bakken sa...

Hei!
Tusen takk for hyggelig kommentar på bloggen min ;-)

For en flott og stor veranda dere får! Kjempefin! Den kommer dere til å få mye glede av. Vi bygde vår uteplass i vår, og den har vært flittig brukt i hele sommer.

Hilsen fra
HG

Simones Country Home sa...

Hei på deg å velkommen som ny blogger. ;o)
Så spennende med ny terrasse da, jeg er akkurat ferdig med min. ;o) Mye jobb, men blir så bra når det er ferdig. hehe

Takk for hyggelig kommentar.

Ha en super dag.

Klem Simone ;o))

nr14 sa...

Gratulerer med ny fin blogg:) Blogging er gøy og morsomt å finne nye blogger. Inspirerende å se andres løsninger på ting og tang samt dele med andre det en selv ordner:)

Morsomt at du viser underveis-bilder og den plattingen blir diger. Blir nok utrolig flott der:) Kos deg med utpakking:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...