søndag 5. september 2010

En langtråkig jobb...

Trappen vår fra underetasjen og opp til tredje er et gult, slitt monster. Eller det vil si, den var...


Nå er den noe midt i mellom... Og jeg brekker meg når jeg tenker på å gjøre ferdig siste delen... Usj!



jeg konsentrerer meg om den delen som (nesten) er ferdig. :-D Mye mer morsomt! 




Denne tilsynelatende enorme trappeveggen lurer jeg ille på om dagen... HVA skal jeg ha her? Jeg har lurt på en wallsticker, med en litt lengre tekst, f.eks Dance, Love, Sing, Live som du kan se her. Noen bedre eller andre idèer? Please del dem med meg..?



Og jeg trenger mer hjelp jeg vettu! :-D Skal jeg sette på resten av gelenderet (som du kan se på den umalte delen, på bilde nr. 1), eller skal jeg ha det "åpent" sånn som her?

Den gamle kisten er arvet fra min manns familie, den er gammel og go`, og får stå der i all sin slitte herlighet.

En dag skal jeg vise dere tapeten i forskjellig lys... Den er metallisk, og veldig skiftende. Liker som regel alle sjatteringene, men noen ganger, i et visst lys, hender det jeg syns den ser rosa ut... Isj! Det liker jeg IKKE! :-D

Helgen ellers har bestått av en ting; Speiderleir! 3 grader i natt = Kaldt! Skal vise et par bilder neste gang. Men give-away pakkene er på vei! :-D




Jeg håper dere har hatt en kjempekoslig helg, og jeg ønsker dere en fortsatt god søndagskveld. Her i stua blir det sofa`n og film, med verdens beste kjæreste.



Klem Jenny



PS! Velkommen til nye følgere, jeg setter sååå stor pris på dere alle sammen!

16 kommentarer:

Sommerhuset i bakken sa...

Trappa kommer til å bli kjempefin! Skjønner godt at du gruer deg til resten av jobben. Du må bare tenke på hvor deilig (og fint) det blir når den er ferdig. Den delen som er ferdig ser jo veldig bra ut, da. Det er utrolig hvor mye lysere og lettere det blir når det blir malt hvitt.
Er litt usikker på hva jeg ville gjort med gelenderet. Det er jo fint når det er åpent, men jeg tror det blir bra hvis du setter det opp igjen også. Fordelen med å ikke ha det - er jo at du slipper å male det, da ;-)

Ha en fin kveld!

Beate i Husets Hjerte sa...

Eller f.eks wallstickerne her:http://www.harmonie-interieure.com/home.htm Blir deilig å få trappa lysere da. Jeg ville hatt på gelender jeg da. Ser nesten litt farlig ut uten. Men kan jo byttes i stål eller noe? Ikke lett det der. Lykke til!

Tutti - Mamma i flyt sa...

Hei hei :)

Skjønner godt at du synes det er et ork å begynne på resten av trappa. Kjenner følelsen. *Grøss* Men du får nok ånden over deg en vakker dag og da vedder jeg på at den blir kjempelekker!!

Den kista var jo bare nydelig. Og jeg likte virkelig tapeten. Det kan bli litt kjedelig noen ganger når absolutt alt skal være hvitt så det er forfriskende å se at noen tenker litt anderledes ;)

Ønsker deg en skikkelig flott søndagskveld videre og en flott start på den nye uka!!

Klem fra Torunn

Mitt lille hjørne sa...

Føler med deg, jeg ... :) Har selv malt trapp, men heldigvis bare en etg (må nevne at selv det ble for mye. Gelenderet oppe har stått KUN grunnet i 5 år nå...).

Men så blir det jo så fiiin!

Kos deg i kveld. Det fortjener du.

-Renate-

Gammel stil sa...

Det var jo kjempefint!! :):) Du er så flink:)

Tusen takk for koselig kommentar:) Vi sendte deg en mail også:) Du har kanskje sett den! Vi har tenkt, og litt motgang må jo til.. Dessuten skal man ikke legge alt for mye energi i blogglandia! Bloggen har gitt oss mye glede, og litt sorg.. Men, men :)

Hjemme hos meg sa...

Hei!

Takk for koselig melding inne hos meg! Tror jeg maler den hvit ;)
Den kisten din var jo heeelt nydelig :) Også såå fint det blir i trappa :) Tenker du finner på noe lurt jeg ;)
Kos deg med kjæresten!!
Klem Anette :)

Martilie sa...

Så vakkert det bel nymalt, trappe ble jo rene praktekseplaret. Tror jeg hadde valgt med gelender, men det er no hærk å male :) Vi har ganske nylig malt trappen hos oss..

Wallstickers blir lekkert. Et ypperlig alternativ og så enkelt å bytte ut hvis man går lei..

Ønsker deg en flott ny uke!

Klem fra Tove

MumsiMumsan sa...

Hei!
Så flott med hvit trapp, og veldig koselig liten samling med bilder og lys i trappa.
Tror nok det var en kald fornøyelse med 3 grader ja. Da er det godt å komme hjem i egen seng, og under dyna :O)
Ha en flott dag, og uke.
Mumseklem fra Vibece :)

Frøken Jægers Hus sa...

Hei!!!!!
flinke dere.. men phuu, jeg er så glad det ikke er meg. Maling av trapp og egentlig all maling er jeg godt lei. :) men det blir så fint når man får bort den gule furufargen!! Det må bare til. Det blir jo mye plank med gelenderet men jeg tror det blir det beste. Tror faktisk at det fins lover og regler i forhold til hvordan trappen kan være. Sikkerhet etc. I forhold til trappeveggen... jeg er svak for gamle skoleplansjer! Har sett noen som har det i trappeoppgangen og det har vært veldig fint! Jeg har selv en i min trapp:) Uansett, lykke til!
Klem, H

Kaoskontroll sa...

Åh så glad jeg blir når noen andre enn meg ser hva det kan bli av hagen, og ikke bare kaoset det er nå! :) For det blir veldig fint, det er jeg sikker på, men det er klart det er en lang vei dit.

Jeg likte den luftige varianten av trappen, uten resten av gelenderet. Ble nærmest litt skulpturell slik. Men det er jo aspektet med sikkerhet som noen nevner... dog hadde jeg små barn og åpen trapp i flere år uten uhell. Tror barn er født med en viss respekt for høyder, og oftere faller der det er kortere vei ned og hvor de tror de mestrer litt mer enn de faktisk gjør. ;)

Min trapp har stått grunnet i ett år nå, og jeg utsetter og utsetter. Må være en av de verste jobbene som finnes!

Wallstickers tror jeg blir flott. :)

Klem

Bettum Villa sa...

Heisann!

Først og fremst så må jeg jo takke for de fine kommentarene fra deg :) Varmer alltid det vettu.
Og så kan jeg jo nevne at jeg er en ihugga fantasy fan så Jordan har jeg nok lest ;P,men den andre boka var ny for meg. Så den skal jeg absolutt sjekke ut! Takk.

Så var det den trappa da. Føler med deg når jeg ser at du har "dobbel" jobb. Sjekker du ut etiketten min "prosjekter" så kan du se mitt trappeprosjekt som jeg hadde for noen måneder tilbake. PUH, sier jeg bare. MEN det er jo blitt så fint. Så du kan bare glede deg!

OG sist men ikke minst så har jeg et lite forslag til den store veggen. At hvis du ønsker å ha et stort veggord så anbefaler jeg deg og lage sjablongen selv. Sparer masse penger og du får et veggord som er spesielt for deg. Bare å spørre meg om råd hvis det er en interessant tanke..

Ønsker deg en flott morgendag!
Klem Madelén

Anonym sa...

Veldig flott og mye jobb. Skjønner godt at du gruer deg til resten...men siden første del av trappa ble så vellykka så blir kanskje det stor nok inspirasjon til å fullføre resten.... Stilig uten det ekstra på gelenderet, men jeg ville nok ha putta på resten ja. Ramler du i trappa så har du noe ekstra å gripe fatt. Samtidig så vil den trappeveggen bak visuelt bli litt mindre.

Ønsker deg fortsatt fine høstdager:)

Tove sa...

Hei hei
Så flott trapperommet ble. Jeg er og heldigvis ferdig med trappen. Så lei. Jeg ville hatt rekkverk var jeg deg men det er min mening da.
Fint blir det uansett.
Ha en fin dag
Klem Tove

Blogg om ting og tang sa...

Hei Jenny!:) Tusen takk for en veldig fin kommentar inne hos meg! Da har vi jo opplevd noe av det samme.. Det er alltid "hyggelig" å finne noen som har opplevd det samme som en selv. Er glad du fant meg, bloggen din var kjempefin!! Den har jeg lyst til å følge:):) Legger deg til jeg! Tusen takk for at du la meg til:) Du var den andre!

Stor klem fra C:)

Blogg om ting og tang sa...

Nå tror jeg at jeg klarte det!:) Skal bli spennende å følge deg videre:)

Franske drømmer sa...

Så herlig blogg du har! Jeg gleder meg til å se mer til deg, så jeg la meg til som følger. :-) Får ikke opp bildene dine i innleggene her nå da! :/ Ser at bildene hos meg heller ikke samarbeider helt lenger heller..
Ønsker deg en fin dag videre!

Klem Trine

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...