torsdag 26. august 2010

Lesekroken

Egentlig er det ikke en krok... heller ikke et hjørne... men en "plass" kanskje? Den står nemlig mellom spisestuen og trappen opp/ned. Midt på en vegg, men koslig åkke som.


Klappsta stolen fra Ikea ble kjøpt for mange år siden og har fått en koslig pels over seg, samt en liten pute som jeg mener er fra Kid.



Gulvvasen pleier å ha glatte steiner og greiner i seg, men jeg kom over denne flotte buketten med Gladioler på Plantasjen. Til kun 59,- =) Lykten er fra Kid.



Inne er det ikke så veldig mange planter som overlever hos meg, så det er greit å få foreviget dem! Er de ikke flotte?



Vasen til venstre er kjøpt ved et pottemakeri i en fjellandsby i Puerto Rico, den i midten har onkelen min laget. Den til høyre gikk nesten i søpla da min mormor døde, men jeg fikk reddet den. Kanskje ikke så mye å redde, men jeg husker den så godt! Antagelig er den kjøpt på Gran Canaria, de likte seg der! =)



Vasen fra Steninge Slott fikk jeg til jul i fjor, av farmor og farfar og den er så meg! Jeg er født og oppvokst i en jakt- og villmarksfamilie og det er ikke så mange "pene" måter å beskrive det. Dyrehoder og -gevir kommer ikke opp på veggen min liksom. Men denne er jo fin! Den er gjennomsiktig på den andre siden, med flere trær og en frostet hjort. Så jeg snur litt på den innimellom. =)



Her syns litt av trappen opp til andre etasje. Alle liftgardinene i stua er fra Kid, jeg tror de heter Gisle... Valget falt på disse, da de er semsket! Det syns ikke så godt på bildene, kanskje. De passer godt til tendensen min med forskjellig materialvalg; Stoff, skinn, pels, heklearbeider, glatt vegg, røff mur, drivved, krystall etc. =)

Når vi første er inne på lesing, vil jeg anbefale bøkene om Temeraire, skrevet av Naomi Novik. Liker du fantasy (Ringenes Herre, Tidshjulet), vil du garantert like disse. Er du i tillegg interessert i historie og Napoleonstiden vil du elske den! Peter Jackson har kjøpt filmrettighetene. Jeg venter i spenning på filmplanene!

(Coverbilde fra www.naominovik.com)

Jeg ønsker nye følgere velkommen og håper dere vil trives på besøk hos meg! Ha en riktig fin kveld, alle sammen.


Klem Jenny



Fire dager til trekningen av min give-away!

3 kommentarer:

nr14 sa...

Koselig plass og stolen fra Ikea er veldig fin og tidløs..blir litt lik den vi skulle kjøpe igår på Ikea. Enkel samtidig som en kan stæsje den opp litt sånn som du har gjort:) Vasen din fra Steninge var virkelig lekker. Har ikke sett den varianten før så kjekt at du viser den:)

Ang. den benken vi skal lage ja....har bare tegna i hodet enda men må vel grovrisse litt sånn at gubben har noe å forholde seg til. Ting blir som oftest endra litt underveis uansett. Jeg er temmelig tett på i alle prosjekter vi har for da blir det som jeg tenker. Med blogging så blir det jo også tatt bilder:)

Ha ei fin helg du også:)

Hjemme hos meg sa...

Hei!
Takk for koselig melding inne hos meg :)Og du er hjertelig velkommen tilbake ;)
Nydelige Gladioler!
Klem Anette :)

Home By Virginia sa...

Hei Jenny ☺

Takk koselige kommentarer inne hos meg... ♥ Endelig har jeg tid til å legge igjen et spor etter meg rundt om i blogglandia... ☺

Koselig krok du har... ☺

*God Helg*

Klemmer fra MV ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...