onsdag 6. april 2011

Dairy fresh milk

Noen fikser greia med å kjøpe ting som passer SÅ bra til andre, med glans.

Tante er en sånn person. Selv om hun (mot all formodning) ikke skulle like tingen selv, gir hun akkurat DEN fordi hun vet at mottakeren vil like den.




Og i en stresset hverdag, hvor folk flest har nok med sitt, blir en jo så GLAD når noen har tenkt på akkurat en selv, eller hva? Det hadde jo holdt med en kvast tulipaner også, mener jeg, men denne bøtta varmet hjertet mitt og vil minne meg om tante for alltid.

Tulipanene hadde stått på sine visne blomsterhoder i søpla etter ei uke...




Jeg selv har liksom ikke helt denne egenskapen, tror jeg. Når det gjelder å gi ting som er personlig, gjennomtenkt og bare SÅ passende. Joda, jeg prøver, men jeg treffer ikke blinken så veldig ofte... Altfor ofte faller jeg nok i fella og kjøper noe som jeg SELV synes er fint.

Kjenner du noen som treffer blink hver gang?


Ha en fin dag videre!
Klem Jenny

Gratulerer så mye med dagen, Erik! Jeg elsker deg.
*

15 kommentarer:

Unknown sa...

Så snill tante du har da:)
Jeg prøver nok så godt jeg kan, men må nok innse at jeg veldig ofte kjøper noe jeg selv liker, og som jeg gjerne vil at mottakeren skal like like godt som meg...;P

Potta var kjempefin, og passet veldig fint hos deg:)

KLEM

Hjemme hos meg sa...

Hei!
Det er ikke lett det der... noen ganger blir det blink ;)
Den bøtta var kjempefin da- heldig med den ;)

Grattis til Erik ;)

Klem Anette

Lykkeliten sa...

Jeg vet i alle fall at jeg ikke treffer blink hver gang!
Dette gjør nok sitt til at jeg da "safer" med å kjøpe blomster.

Det viktigste er å gi, men jeg skulle gitt mye for å vær som tanten din.

Klem Lykkeliten

ide-puffen sa...

Så fin den var. Kjempe tips med å bruke en gammel boks til påskeliljer også da.
Og jeg er ikke så flink å finne det andre kanskje liker. Blir ofte så jeg kjøper ting jeg liker he he
Have fun
Randi

Guri sa...

Hadde vært kjempefint å hatt den "treffenede" egenskapen :) men bommer nok oftere enn jeg treffer føler jeg ;)
Digger rakfjøla med sandkakeformene :))
Hilsen Guri

an-magritt sa...

Hei venn. Den blomsterpottebøtta der var så flott! ♥

Anns draum sa...

Så kjekt med ei så snill tante då:) Bøtta var veldig fin, påskeliljene og;)) Hærleg med vår:)

Klem frå Ann

HusmorDronninga sa...

Så fin da!
Noen er jo bare helt fantastisk flinke til å kjøpe gaver til andre da! Jeg ender som regel opp med noe jeg liker selv... :P

Mona Christin sa...

Hei.

Jeg er som deg og gir bort noe jeg liker selv, men prøver å finne noe som også mottakeren vil like. Ikke lett det der.

Hurra for mannen.

Klem Mona C

Whitebite sa...

gosh, noen har en snill tante. kan det være Jenny?

MissMette sa...

Kjempesnill tante du har, og enig med deg! - Jeg prøver alltid å legge mye tid og tanker når jeg skal kjøpe noe og gi det til noen, og setter også så stor pris på det andre veien :) Noen er bare kjempeflinke til dette, for det er ikke alltid like lett :) Nydelig bøtte og påskeliljer... Ønsker deg en flott dag, stor klem fra Mette

mammaKine sa...

Så fin. Heldig du er! Klem fra Kine.

Dronning Maud sa...

Så flott skrevet om tanta di:)
Kjempefin!!
God helg:)

Kaoskontroll sa...

Da er det nok din hjerne som fungerer normalt! ;) Men tusen takk for det med kreativitet og innsatsvilje! :) Blant mine nærmeste omtales det som egenrådighet og stahet. Jeg liker din versjon bedre! ;)

Jeg er nok litt som deg på gavefronten, og ender oftest med å kjøpe noe jeg liker, og siden jeg er så "egenrådig" er det også få som våger kjøpe gaver til meg som jeg ikke har plukket ut selv. Så jeg har nok litt å lære på både giver- og mottakersiden. :S

Det jeg imidlertid blir ustyrtelig glad og rørt over er når folk bare "husker på meg". Som da mine foreldre ønsket meg velkommen hjem med biff og rødvin etter senvakt forrige uke, fordi jeg hadde hatt fødselsdag, og da en venninne handlet et ekstra berberbrudeteppe i Marokko, fordi hun visste jeg ønsker meg ett. Eller når noen spør om de skal hente meg på flyplassen, eller har handlet inn melk og brød for meg når jeg har vært på reise og kommer sent hjem. Slike ting forsøker jeg også å gjøre tilbake, for rørende gaver er ikke alltid ting, men omtanke. :)

Klem

Siv Toril sa...

Den bøtta var super duper fin! Er ikke alltid så lett og treffe blink når man kjøper til andre... Men jeg er så heldig og ha en god venninne som er slik... Helt utrolig! Ønsker deg en flott helg! Klem

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...