fredag 8. april 2011

Vi skal alltid blåse bobler - blåe bobler over alt!

I morgen kl. 06:00 reiser vi til Ski. Der skal Tristan spille sesongens siste hockeyturnering. Og vi rekker AKKURAT hjem igjen til Hockeytown for å se de blåe gutta ta "bøtta" for første gang på 22 år.

Deretter blir det feiring med små først og store etterpå, antagelig til de første solstrålene dagen etter.


Fra tidlig søndag morgen er det atter i gang med turnering, denne gangen fotball. Vi skal heie på de små og blå hele dagen og forhåpentligvis får vi flott vær og varmende sol. Vi gleder oss ILLE til denne helgen!

MEN!

Det er en liten, vakker jente på 8 år som kommer til å bli "oversett" og "tilsidesatt" hele helgen. Mini-Jenny er nemlig ikke overbegeistret for verken hockey eller fotball. Allikevel er hun såpass lojal og godhjertet at hun ikke klager et eneste pip. Hun heier på lillebrors lag, jubler over alle scoringer og trøster ved tap. Hun godtar pent at pappa matrialforvalter og mamma lagleder ikke ALLTID har tid til å høre etter akkurat nå og greier seg som oftest HELT selv.

Hun kan navn og draktnr. til alle A-lagspillerne, hun deler bekymringer over en spillers skader og gledene over en lokal helts fantastiske hat-trick. Hun synger supportersanger og klapper takten til den store tromma.

Hun lider dermed altså under det vi kaller frivillig tvang.

Og for å lette på min egen dårlige samvittighet denne helgen, tenkte jeg det ville hjelpe å lage en fin collage av henne. Men det jøkke det vøttø!

God og blå helg til dere alle!
Klem Jenny

*

10 kommentarer:

Bustenellik sa...

Men en annen helg blir det kanskje hennes tur? :-)

Jeg sier bare heia, heia, heia!

Bustenellik, stolt SARPING!!!

Behindabluedoor sa...

Hei Jenny.
Herlig collage av datteren din, flott pike.
God tur på hockey turnering, håper det blir seier:)

God Helg...nyyyyt!
Vårklemmer fra Sørlandet!

Trollmora sa...

Nydelige bilder :) Og en riktig god helg til deg også! :)

Mona Christin sa...

Hei.

Nydelig mini-Jenny. Men så lenge hun ikke klager så tror jeg ikke ho tenker på det.

Jeg foretrekker gult fremfor blått, og det vises i innlegget mitt. Hehe☺ Skuffen var sånn, så takk til Ikea som dekorerer kjedelige skuffer.

Lykke til i fotballturneringen.

Klem Mona C

Kanskje det blir en smak av "bøtta". Vi smakte på den i 2006 og det frister til gjentakelse.

Pia sa...

Ha ha, sånn blir det bare - de blir dratt med på det ene arrangementet etter det andre...

Whitebite sa...

snill søster!! og må bare si jeg er IMPONERT, for hvis jeg ikke tar feil så er det lillebror på 6(!!!) år som driver med Hockey. På profesjonelt basis og greier!!
Fantastisk! Gutten min på 5,5 vet ikke egngang hva hockey er..
jaja, men du...HEIA OILERS!!
(hvis de ikke allerede er ute..hm?)

Martilie sa...

Super jente :)
Og jeg er sikker på at neste ga ng er det hennes tur :)

Ha en flotters fotball og hockeyhelg!

Klem fra Tove

Siv Toril sa...

En nyyyydelig liten jente dere har:) Det er jo ofte en gang sånn at de minste må være med på "kjøtt og flesk" som vi sier... Vi har også ei sånn lita snelle her... De må må liksom bare bli en del av det som skjer skal det gå rundt! Og jeg tror ikke de har vondt av det:) Så vokser de til også blir det deres tur... Ønsker dere en super helg! Klem

Vimså sa...

Først - gratulere med seieren i går - er sjøl gift med en sarping, som synes dette er stor stas..
Vil sikkert ikke se mye til han dersom vi flytter til din by om et par år.. Håpe våren er i fremmarsj..
Bra at noen er tålmodig i en heim med mange interesser..
Med store ønsker om en flott søndag.
Mari Johanne

Kaoskontroll sa...

Føler så absolutt med prinsessen din! Husker min egen oppvekst, med en "friidrettsfar", som løp selv (det var forsåvidt ganske gøy å leke med krittet på banene, og komme hjem i hvit kamuflasje), som benket HELE familien foran TV når det var sommer- OL, og trodde vi var like interessert i tider og historikk, og som heller ikke slapp oss om vinteren, for da var det skøyter og skiskyting på menyen. Jeg heiet og klappet, jublet når favoritten vant og sukket skuffet når favoritten tapte. Men vet du hva, nå i ettertid synes jeg faktisk det er gode minner. Der og da skulle jeg så gjerne ha gjort noe annet, men likevel kjenner jeg nå at det å få dele min fars lidenskap, selv om det var halvhjertet, er noe fint. Noe jeg ikke ville ha vært foruten. :) Så du skal ikke se bort fra at prinsessen din en dag sier, "Mamma, husker du da...? Det var virkelig en flott tid!"

Stor klem

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...