tirsdag 12. april 2011

Note to self: Get a life!

Jeg blar fortvilet gjennom a-planen og konstaterer at jeg denne uken har hele TRE ettermiddager og HELE helgen ledig.

Men jeg har ingen aning om hva jeg skal bruke all den tiden til...



Hockeysesongen er definitivt over. Hva gjorde jeg egentlig på denne tiden i fjor?

Joda, det er satt på spissen. Selvfølgelig har jeg mer enn nok jeg kan gjøre/skulle ha gjort/har lyst til å gjøre, men akkurat nå føles det som et vakum hvor jeg går litt fram og tilbake og lurer på hvor jeg egentlig skal gjøre av meg. Et antiklimaks.

Siden september i fjor har vi hatt 1-2 ettermiddager hjemme i uka, og nå har vi FEM? Litt skummelt. Litt etterlengtet. På en gang.



Wake up and smell the flowers, pleier noen å si. Og jeg har ihvertfall startet med å titte litt på ferskengreinene som er på vei ut i full blomst! Jeg satt meg faktisk på en stol og så på de ganske lenge, mens jeg funderte på Livet.

Ungene flakser ute i gata, glade for sin nyervervede fritid og fulle av idèer om hva de skal bruke den til. De har selvfølgelig ikke lidd noen nød, men nå er det ekstra tid til å stikke over til venner og kompiser. Nå som det ikke er treninger og kamper flere ganger i uka.

Der jeg satt på kjøkkenstolen bestemte jeg meg ihvertfall for EN ting; Denne jenta, og kjæresten hennes, trenger en real fest. Med en skikkelig fyllekule. Og vi skal DANSE til krampa tar oss! Og da ser det ut omtrent som dette:


For det ER nemlig ikke en ordentlig fest før du tror du er like good-looking og flink til å danse som Britney. Og jeg har ikke tenkt til å gå hjem heller, till the world ends.

Når jeg tenker tilbake er jeg rimelig sikker på at det så sånn ut på våre fester da vi var 18-20 år også, stemmer ikke det?


Klem fra Jenny
-i partyhumør en helt vanlig tirsdag

*

13 kommentarer:

Hjertedamas blogg sa...

Jeg kan neppe si så mye om fester, i og med at jeg begynte å røyke da jeg var førti, ble utdannet Vernepleier da jeg var 43, Ble Bestemor en måned senere, begynte å drikke vin da jeg var 45, sluttet å røyke da jeg var 46, ble varig ufør da jeg var 49. og venter mitt femte barnebarn nå som jeg er femti. Ja, og så var jeg for første gang skikkelig fyllesjuk 01.01.2010. Jeg var altså for første gang på en skikkelig fest, hvor vina fløt, musikken var topp og folka herlig. Litt av en nyttårsaften, og litt av en måte å feire at jeg gikk inn i det nye året som varig ufør, he-he. Ja, ja sånn er livet. Det blir ikke som man planlegger. Men jeg nyter fortsatt vina mi, og livet er stort sett godt å leve!!!! Så det er kanskje det du er klar for? Nyte livet!!! Den kommer vist ikke i retur, har jeg hørt:DDDD Klemz Grethe

Hjem Kära Hjem/ Anna sa...

Du verden for et UNDERBART innlegg!! Dette likte jeg...føler det på AKKURAT samme måten ;o)
Jeg skulle skrudd Beyoncé - Single Ladies på stereon (gamle jeg!) å shaket all night looong!
Leser noen innlegg fra svenske venner på fb - de sier skaka rumpa = riste rumpa(e) når de skal på parteyyy!

Kos deg masse, masse videre med tirsdagen, Klem Anna

Ps, Hjertedamas kommentar var BEST!! Ds

Whitebite sa...

PARTY PARTYYYYY!!
jeg blir med!!

men noe jeg stusset på..festet du kun fra 18-20 år?! det er jo helt utrolig! jeg festet fra 15-21 -da en baby satte stopp for galskapen;o)

Sommerhuset i bakken sa...

Heldige du! For et luksusproblem! Jeg synes ikke dagene og kveldene strekker til. Har såååå mye jeg skulle ha gjort, men hvor blir alle timene av? Skulle gjerne hatt noen ledige kvelder der jeg bare kunne slappe av - uten dårlig samvittighet for alt jeg skulle og burde gjort. Godt det snart er påske. Da skal jeg nyte...tror jeg...hvis jeg ikke starter med noen nye prosjekter, da...hi...hi..;-)

Men...det hørtes deilig ut med et party! Morsomt, morsomt, morsomt! God idè!

Nyt frikveldene dine, snuppa!

Stor klem

Unknown sa...

Ahhh, dette er en følelse jeg oftte kjenner på selv og! Innimellom føler jeg nesten et akutt behov for en real fest - ja rett og slett ei skikkelig rotbløyte:)
Og det har jeg virkelig tenkt å unne meg noen av i sommer! En fin måte å tømme seg for litt galskp på som man ellers holder inni seg;) Hehe..

Ha en god tirsdagskveld!
KLEM

Britt sa...

Så deilig med litt fri da, skulle ønske at jeg kunne ta en laaang påskeferie, men jeg jobber nok helt til onsdag.
Vet du, vi var i Sarpsborg også! Vi var innom noen fine klesbutikker og så spiste vi på kinarestauranten :)

Klem fra Britt

Britt sa...

Husker ikke navnet, men de lå ganske langt ned i gågata, ned mot kjøpesenteret.

Bondekona sa...

Som Whitebite lurer jeg på om du ikke begynte å feste før du var 18-20 år?
:O
Sikkert lurt.
Herlig innlegg.
Du finner nok noe å bruke ALL den tidaa på..
:)
Og festen blir jeg gjerne med på.
;)

Min blogg om Interiør, lopper og brukting. sa...

Nydelig blogg du har og håper det er greit om jeg legger meg til som følger av bloggen din???

Klem

Siv Toril sa...

Så levende flott innlegg:) Kjenner meg veldig igjen i det at man hele tiden snakker om og få mere tid... Også når man har fått den tiden så blir det nesten litt rart,skummelt og godt på en gang... Er av den sorten som ikke er så alt for glad i alkohol jeg da... Men elsker og komme meg ut og ha det gøy, kjenne at vinden blåser i håret og le og prate med gode venner:)Man har behov for og føle at man lever og ikke bare er til for andre hele tiden! Kos deg! Klem

h.espe sa...

Håper du får den etterlengtede festen din veldig snart - er jo befriende herlig, en gang iblant!!!!!!

Super uke videre til deg!

Klem fra Hildegunn

Anonym sa...

Festen kommer jo plutselig til fredag den, Jenny :-) Så da blir det en kveld mindre hjemme. Da skal vi på fest med laget i vårt hjerte :-) Gleder oss masse til å feire sammen med dere! Klem fra mamman din.

Trollmora sa...

kos dere på fest! :) men du MÅ fortelle meg hvor jeg kan få kjøpt sånne greiner! Jeg er forelsket i dem!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...