torsdag 27. januar 2011

Finnes det en fasit?

Joda, tirsdagen kom og gikk den... På oppfordring tar jeg en oppsummering:

Jeg hentet slitne unger på sfo, de kjeklet hele veien hjem, middagen tok (altfor) lang tid å lage, jeg måtte slippe alt og bråstikke ned i butikken etter en manglende ingrediens, ungene sultet i hjel (to ganger), de måtte gjøre lekser på likt fordi ingen ville være førstemann, jeg ble (litt) utålmodig og roset dermed i overkant mye, jeg spisset ørten(hundreførti) farger, men fant ikke viskelæret, jeg hørte en anelse for mange fortellinger om både det ene og det andre og så (overhodet) ikke sammenhengen i halvparten av dem, pappa`n dro på kamp og det gikk nogenlunde greit, leken på gulvnivå endte i krangel (og jeg smalt lilletåa i bordbeinet), de lekte sverdkamp med tannbørstene (og jada, MED tannkrem på), vi sang (opptil flere) nattasanger, og søvnen kom og tok dem.


Dermed var det endelig klart for at jeg kunne sette meg ned og starte opptaket med hockeykampen, men TV2 Sport (som forøvrig kan kjøsse mæ i ræva) hadde flyttet kampen til TV2 Sport 2, så jeg gikk glipp av halvannen periode.


Men fasiten (min ihvertfall) er en omformulering:

Ungene smilte når de så meg, Tristan sa at i dag hadde matpakken vært ekstra god, begge fortalte at i dag har de gjort to gode ting hver mot en klassevenn, middagen var "skikkelig go`" og de takket pent for at de slapp å sulte ihjel (for tredje gang), de får visstnok skryt på skolen for å ha et penal i orden med spisse farger, jeg fikk en kjempefin tegning av Tristan med et hjerte rundt "mamma", Nora hadde laget kort til meg hvor det sto "verdens beste" foran "mamma", de gapskrattet når vi lekte, de hjalp hverandre med ny tannkrem på tannbørsten og brettet selv klærne sine pent på plass, begge smilte og rullet seg godt inn i dyna, Nora ga meg en knuseklem, Tristan slang x-antall slengkyss, de sovnet og ble kjempesøte.

Pluss at det BLE en overlegen blå seier tilslutt.



Så hverdagslykken er der den, for de som velger å omformulere.


Klem Jenny


*

19 kommentarer:

Tove sa...

Et fint innlegg
Klem Tove

Behindabluedoor sa...

Hehe Jenny...
Digget kommentarene din til Tv2...
Jeg liker at folk sier det de mener!

For en dag du har hatt, håper du har landet litt etter dette!!

Ting skal ikke alltid være enkelt..

Ha en fin kveld.
Klem:)

Hjem Kära Hjem/ Anna sa...

Hihihih!! Ja sånn er det ;o)=

Klem Anna

HusmorDronninga sa...

Det e virkelig ikkje alltid like lett å se posetivt på alt.. Men omformuleringshistorien ble myyye kjekkere enn den første da.. :)

Bjørg ✩ Huset ved Fjorden sa...

Tihi, herleg historie:)
Klem:)

Lises drømmer sa...

Morsomt skrevet, derfor også morsomt å lese. Legger meg til følger her og gleder meg til neste innlegg:)
Klem

ide-puffen sa...

Herlig innlegg altså. Jeg har det litt slik i kveld altså starten din. Tre stykker som prater hull i hodet mitt, mens to hunder herjer i stua og tven står på fullt. Ugh ugh, men nå er det straks ro og alle er fornøyde. Godt å omformulere litt ja, for gledene er der hele tiden om man tar seg tid he he
Koslig å besøke deg.
Klem
Randi

Hjemme hos meg sa...

Hehe... Du er herlig Jenny!!!


Klem :)

Anonym sa...

herlig å lese Jenny!
klem Helene
( hi hi ramlet over bloggen din)

Hulda sa...

Nå har jeg kikket rundt i bloggen din og sett på mange fine bilder. Flott interiør hos deg. :) Den kassen du har skrevet bloggadressen din på var stilig!
-Husfruas Memoarer-

ChezJeanette sa...

Haha

Herlig fortelling. Som å oppleve hverdagen min og sikkert mange andres. Du formulerte det utrolig bra!

Ha en flott helg!

Unknown sa...

Hehe, herlig innlegg!! Og godt å se sterke meninger som ikke pakkes inn;))
Håper dagen idag blir som omformulert;)

Klem!

Jannes lille sted sa...

Hei Jenny,
Nyydelig innlegg. Det er så flott å kunne se to sider av samme hverdagen!
Så flott!!

Ha en fin helg
Klem Janne Merethe

As sa...

Hei=)

herlig fortalt! Ja, GENIALT i bunn og grunn=) Kjenner meg til tider igjen i den virkelige skildringen av dagen. hehe=) Godt vi er flere=)

Takk for kommentaren inne hos meg. Neste gang jeg går forbi det huset, blir jeg nok å tenkte at jeg må titte inn vinduet for min og din del;) Får se om jeg tør;)

Besøkshjem, ja. Vi er spente=) Gleder oss på vegne av barnet, pappaen og oss selv. Blir spennende å se hvordan det hele går, tilvenning osv.. =)

Ønsker deg og dine ei flott helg=)

Anonym sa...

Herlig innlegg.
Ønsker deg og dine en fin helg, nyt den og kos dere masse.
Klem fra Mio

Myrullpiken sa...

Herlige farger på det nederste bildet:) Håper du får en super helg<3 klemmer fra Myrullpiken

fryd&forandring sa...

Godt skrevet -helt menneskelig og veeeldig gjenkjennbart! God helg til deg og dine!! Klem

GundaM sa...

hihi, så herlig lesning ;) javisst er livet travelt med "småunger" men også når de er blitt tenårings-bomber....sikkert også når de er blitt noen og tyve og enda ikke flyttet hjemmefra ;)

ha en fortreffelig helg Jenny!

Storesøstra sa...

Flott innlegg:-) Du sier det så godt, slik som vel alle småbarnsforeldre har det; dagene er hektiske, og det er ingen pause før de små er i seng. Men man velger selv om man vi se på det som et ork, eller ta vare på de gode øyeblikkene!
Man trenger å minnes på det innimellom:-)

Ha en fin uke!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...