fredag 7. januar 2011

Mose, granbar og kongler

Jeg har aldri, og kommer aldri, til å påstå at jeg har grønne fingre. Men møkkete blir de ihvertfall til tider (av ymse årsaker). Ikke er jeg utpreget glad i å stæsje masse heller, men i fjor (øh...) tenkte jeg at julens blomster skulle få en aldri så liten touch før de fant veien ut i stuen.




Amaryllis skal ikke vannes før de har sprunget ut, så da fikk denne likesågodt glassvase med kongler i bunnen og mose pakket rundt jorden. Inget vann, inget klin




I en kurv fikk fire svibler plass, også med mose rundt seg. Joda, såre enkelt, men mye mer koslig med en gang. Og det er ikke hver dag jeg stæsjer så mye som dette, bare så det er sagt...




Under konsollen i hallen ligger en bunt granbar. Små detaljer som dette gjør.... hmm... Plutselig virker bildet veeeldig høstlig... Såå... neei... assåå... Jeg skulle fortelle at jeg lar både mose, granbar og kongler få bli værende. For meg er det vinterpynt, ikke julepynt.

Og nå ble det høstpynt...?


Uansett; Ha en finfin fredagskveld og en riktig god helg!
Klem Jenny


NB! Jeg har sett av statestikken at jeg har flere lesere fra andre land. Sør-Korea er faktisk på 2. plass etter Norge. Så derfor tenkte jeg det var på sin plass å legge til Google Translator (mange nettverk omdirigeres kanskje gjennom andre land, men man vet jo aldri...). Men dere? Prøv å trykk på engelsk oppe til høyre, les innlegget på nytt og se om en stakkars sør-koreaner blir noe som helst klokere da?

*

14 kommentarer:

Storesøstra sa...

He he:-) Flott innlegg! Helt enig: Det er jo kjempe fin vinter pynt.
<god helg:-)

Refleksjon på livsvegen sa...

Veldig koseleg vinterpynt det der!

god helg til deg og dine :-)

Sommerhuset i bakken sa...

Åhh, så bra! Jeg er helt enig med deg ;-) Da jeg pyntet med granbar til jul tenkte jeg: Koselig! Dette vil jeg gjerne pynte med resten av vinteren, også - og kanskje våren, sommeren og høsten med ;-)

Fine bilder du viser!

Ha en riktig god helg!

Klem

Fro (Idyll på landet...) sa...

Hei! Så koselig blogg du har! Jeg fant den via en annen, og har lagt meg til som følger.

Klem

Mona Christin sa...

Hei.

Jeg har også beholdt konglene mine, men nå ligger de i klokkefatet. Klokkefatet ja... Der fikk jeg en idé til blogginnlegg.

Enig med deg at noe av det som kan brukes til jul også kan brukes som vinterpynt. Jeg er litt usikker på engler. Hva synes du?

Klem Mona C, 17 km sørover.

Karma sa...

me likeeee


Kaja:)

Silje sa...

Hehehe...google translator er genial (genialt dårlig altså), men den fører i alle fall til mye latter. :) (veldig morsomt å først oversette til engelsk, for så å oversette tilbake til norsk igjen.. ;)

Enig i at pynten er mer vinter enn jul, og kanskje litt høst. Men fint er det uansett. :)

Manne's hverdag sa...

Har plukket inn flere runder med granbar allerede. Og konglene er stadig i bruk.

Er enig med deg, gjør seg godt som vinterpynt!!!

NYDELIGE BILDER, JENNY!!! Likte spesielt godt de vakre fargene i det nederste. :)

HA EN FLOTT HELG, MIN VENN!!!


Klem fra
Marianne

Hasigamas mamma sa...

Det ble KJEMPEFINT!!! Og det kan helt klart stå videre :) Herlig lesning!
Takk for hyggelig hilsen! og god helg!
Klem
Lise

Besta sa...

Nydelig vinterpyntet hos deg:)
klem fra marilyn

Britt sa...

Hihi, da har vi noe felles, har langt fra grønne fingre jeg heller, men dette blejo riktig så bra!

Klem fra Britt

Hjemme hos meg sa...

Hei!
Så fine bilder Jenny... enig med deg at det ikke bare er jul :) Fine bilder :) Den engelske versonen var bra ;)

Fortsatt god helg!
Klem Anette :)

Villevinkel sa...

Syns pynten er fin jeg! Er så koselig å "ta naturen inn".

Ha en fin søndagsettermiddag:-)

Klem Elin

GundaM sa...

nydelig vinterpynt ;) har huset fullt jeg og, an kongler....

og ikveld har jeg hivd ut 5 stk eføy, altfor varmt her inne til planter for meg desverre, får kjøpe nye til våren ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...