torsdag 13. januar 2011

Mykje lys og mykje varme

Ene dagen er det plussgrader, andre dagen er det 10 minus. Kroppen min skjønner dermed ingenting og har dermed bestemt seg for å fryse hele tiden.

I kveld skal jeg tilbringe 3 timer i en ishall, og jeg tror vel ikke det hjelper på forståelsen.




Både hjemme og på kontoret hjelper det hvis jeg får se levende lys, det varmer et frøsent skjelett litegrann ihvertfall. Alikevel, jeg vil heller ha 10 minus enn masse møkkete slaps og regnvær.




Takk for fine kommentarer på forrige innlegg. Mobbing engasjerer mange og det er veldig bra. Vi med småbarn vil vel alltid ha "angst" for at vi ikke skal fokusere nok på forskjellige ting, -tenk om de ikke skjønner dette, eller lærer det der osv. Men aller mest er vi vel redde for at barnet vårt ikke skal bli likt av andre, enten i form av å være en mobbende bølle eller en som blir utsatt for mobbing.

Barna mine kom plutselig en dag å forlangte at jeg satt meg ned ved mac`en for å bestille et eller annet slags "blime"-bånd. Jeg ante da vitterlig ikke hva et blime-bånd var, men de ga meg t.o.m riktig nettadresse. Og der fikk vi bestilt et gratis blime-bånd og jeg må si jeg ble ganske imponert over hele greiene. 200.000 bånd er allerede sendt ut, så dette har slått an! Jeg håper bare alle tohundretusen har skjønt "tegninga". Les gjerne mer her. MGP Junior Torstein som synger sangen jeg skrev om i forrige innlegg er blime-ambassadør, og hvem passer vel bedre til det?

Og dere, dette lærer de gjennom barne-tv! Så det er ikke bare negativt med tv-titting. Hihi... For ca. 3 uker siden fikk de dermed hvert sitt blime-bånd (etter å ha ventet i nesten 3 uker!) og det blir brukt hver dag. Når de har det på er det, and I quote: Ikke lov å mobbe, og ingen kan mobbe meg. De er nå skjønne og da. :-D




Over til et lite spørsmål; Flere besøkende hos oss har benektet at de tre kulene over er julepynt (og jeg som sa jeg er ferdig med julen. For to innlegg siden...) og vil ikke at jeg skal ta de ned. Jeg har jo kjøpt de med "jul" i tankene, så for meg er de julepynt. Hva mener dere?


Si hei, vær en venn!
Klem Jenny


*

16 kommentarer:

Kaoskontroll sa...

Nei, det er ikke enkelt å forstå seg på dette været! Nå bor jo jeg litt oppe på fjellet, så her er det i det minste litt mer stabil vinter enn nede i Bergensdalen, men det er bare tre minutter ned til skitten sørpe... hvor både jobb og butikker befinner seg. :S Og så er det snø, og så er det regn og så er det is... med snø oppå! Ikke kjekt å stadig måtte tenke "Lurer på om jeg kommer meg hjem i dag?". For sørpe på is opp fjellet er et mareritt!

Ja ja, nok om det! Jeg tenker også jul om de kulene, men skal ikke være for bombastisk på det, for jeg har også fremdeles et par "vinterkuler" hengende. Samt "vinterkrans" på døren. For to- tre uker siden het de ditto jule... ;)

Klem

Britt sa...

Det er virkelig bra at ungene engasjerer seg mot mobbing, og blime prosjektet er kjempeflott!
Jeg synes kulene kan få henge, selv har jeg hvitmalte kvister stående enda, jeg bare plukka vekk pynten...

Klem!

Mona Christin sa...

Hei.

For meg er kuler jul, men det bør ikke være det for deg. Akkurat som engler. Mine engler er så stilrene at de har nå kommet oppå hylla igjen. T.o.m. mannen var enig. Men de forsvinner nok til sommeren.

Mine har også bedt om "blime" bånd, så får vi se hvor lang tid det tar.

Klem Mona C

Kaoskontroll sa...

Det ligger en liten award til deg inne hos meg, om du ønsker den. :)

Klem

Elisabeth sa...

Hei!

Ja, været er ikke særlig stabilt for tiden! Enig med deg at det er bedre med minusgrader enn slaps og glatt og... ja.....

Kulene var jo flotte da! Og ikke veldig typiske julefarger, men får jo litt julefølelse av kuler da..... Ler.... Vi er rare, vi interiørbloggere!

Ha en strålende helg. Klem fra Elisabeth.

Bustenellik sa...

Hei!

Ja, været er til å bli smårar av om dagen. Ja til kuldegrader på vinteren!
Disse bånda er fantastiske! Bra tiltak!
Jeg syns kulene er veldig julete, men det er jo kanskje mer vanesak?
Ha en god helg :-)
KLem

nr14 sa...

Heisann:) Holder med deg i at det er bedre men noen kuldis isteden for slapsete vær. De kulene er vel i mine øyne en jule-ting;)...de sto veldig godt til tapeten:)) Fin sak du skriver om - mobbing. Med unger så blir en litt årvåken på dette og flott å sette litt fokus på det:)

Ønsker deg ei fin helg:)

Karma sa...

Kjenner meg veldig godt igjen. Selv så fryser jeg fra slutten av august til langt uti mai...:) Når det gjelder kulene så er jeg litt usikker. De er jo veldig pene der de henger i all sin enkelhet. Tror fint de kan henge der året rundt siden de ikke har en typisk "julete" form eller farge.

Klem Kaja:)

Behindabluedoor sa...

Hei Jenny..
Jeg er enig med deg at kuldegrader er mye bedre enn slaps og graps..
Kuldegrader og snø og er jo bare vakkert.

Ha en kjempefin helg.
Klemmer

Silje sa...

Ja, det med blime armbåndene er helt supert, og det har vært så mye fokus på det i barne-tv at til og med minstemor på 2 har forstått at armbåndet betyr at alle skal være venner. :)

Været kommer vi aldri til å skjønne oss på, i dag er det minus 18 her,på tirsdag regnet det... Håper på skivær i helga, men vi får se.


Ha ei kjempefin helg!
Klemmer fra Silje

Kaoskontroll sa...

Bare hyggelig... og så velfortjent! :) Og tusen takk for hyggelig tilbakemelding! :)

Kjedelig å slite med sykdom i heimen! Håper dere likevel får en fin helg!

Klem

Hasigamas mamma sa...

Åh, enig med deg at jeg foretrekker -10 enn slapsevær! Og her har vi hatt -10 og enda litt tid nesten uavbrutt siden midten av november :) Blir en del vedfyring!
Barne TV har mange fine sider, ja! Tenk om alle de 200 000 bærerne av båndene er en venn og sier hei!
Angående kulene, så var de kanskje ikke så julete, men jeg tenker jo litt jul når det kommer til kuler likevel... men gjør det DU synes!
Ha ei flot helg!
klem
Lise

Mattisheimen sa...

Hei Jenny,

Jeg får litt dårlig samvittighet fordi jeg er så dårlig til å skrive hos andre for tiden ... Har det så utrolig hektisk. Er liksom bare innom å leser oppdatereinger, og så ut igjen ... Men jeg skal bli bedre. Lover! ;)

Takk for kommentar på stoltrekkene mine. Så bra at du syntes de var fine. Jeg likte de og mye bedre som kort enn lang :)

Hvis du like kulene dine, så la de henge! Hos meg er all julepynten pakket bort, men jeg har beholdt konglepynten min.

Kos deg i helga!

Renate

Maien sa...

Jula varer jo helt til påske,så de kan jo henge en god stund til ;) Jeg har fortsatt julekransen på døra,den kommer til å henge der ut vinteren :)

GundaM sa...

Regner med du har kommet deg velberget ut av ishallen . Har hatt noen timer i tik hallen jeg og ;)

Håper du får ei fin fin helg!

Gundaklem

h.espe sa...

Det hjelper veldig på med masse tente stearinlys, når vinterkveldene enda ligger tunge utenfor!!

Ikke all julepynt behøver bare være julepynt - helt enig!!!

Ønsker deg en nydelig helg ♥

Klem fra Hildegunn

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...