fredag 25. mars 2011

Ok, LITT da...

Oppi hue foregår verandaplanleggingen, men joda, det blir jo LITT hageplanlegging også. Selv om vår lille plen kanskje ikke kvalifiserer seg til å kunne kalles hage engang... 




Men jeg har et "fjell i dagen" med fine groper som vi rensket oppi og beplantet i forfjor. Og noen stauder ser faktisk ut til å trives. Tenke seg til...




De oransje blomstene tror jeg heter keiserkroner? De kom for andre gang i fjor sommer, og kanskje får vi se dem i år også? De ble ganske så høye, ca. 1 meter, og gjorde seg fint enkeltvis i vaser.




I sommer har jeg innstendig bestilt mer sol og varme enn i fjor. Nå har jo vinteren vært "knallbra", så da fortjener vi en GOD sommer! Da klarer kanskje årets tomater å faktisk bli røde tilslutt, i forhold til i fjor. Bildet over er nemlig tatt ut i september...




Og rosene dukker kanskje opp igjen også? Den siste slet seg t.o.m igjennom mye av høsten. Dette var potteroser i en konfirmasjonsfest i 2009.




Villhagen! Blomster, kasser, ugress og busker i skjønn og frodig forening! Fordi: En hage trenger mye vann - det meste i form av svette. Lou Erickson Og sånt liker vi ikke...




Ellers så har Tristan bestemt seg for at verandaen er en fotballbane. Og det er IHVERTFALL ikke hans feil at det står ting midt utpå banen.


God helg til dere alle!
Klem Jenny


Og du har meldt deg på give-awayen min, har du ikke? :-D

*

18 kommentarer:

Britt sa...

Kremt, du så vel mitt innlegg i dag... Vel, det var koselig å se blomster igjen:)

Klem fra Britt

Anonym sa...

Nydelige bilder du viser, lengter enda mer etter sol og sommer når jeg ser dem.
Ikke greit med ting som står i veien nei.
Ha en flott helg, nyt den og kos deg.
Klem

Mie fra Mies Mirakler sa...

kan da ikke plante blomster midt i fotballbana, mor! ;D så koselig at du vil følge bloggen min, hjertelig velkommen skal du være :) *♥*

Hjertedamas blogg sa...

Nå skal jeg pakke for å dra på campen en tur. Har ikke vært på mange, mange måneder. Får spa frem noen blomster og busker, tenker jeg!!!!! For snart livnar det i lundar, eller noe sånt. god helg!!! Klemz

Kaoskontroll sa...

Jeg synes du har en imponerende samling vekster i hagen jeg! Jeg må forsøke å finne noen få, som er mer sta enn det jeg er i å få dem til å overleve. ;)

Hehe... fotballbane er det overalt! Bortsett fra i stuen, har vi blitt enige om. Men her har det vist seg at prinsessens hoppetau også kan gjøre stor skade. Hvorpå min sønn sa "Mamma, slik gjør ikke jeg!"
Neida vennen min, men du brukte opp din kvote for ødeleggelser da du 1: knuste en urne ute. 2: spikret "kunst" opp på husveggen 3: saget i ene utestolen (mamma sager jo i møbler og lager nye av dem!).

Dessverre viser det seg i ettertid at det ikke er kvote på hva gutter kan ødelegge, så jeg antar jeg har mer i vente. ;)

Klem

Bondekona sa...

Ooooo, sommerfølelse..!

Fru Ruud sa...

Så ut som dere hadde masse fint her!!! Blir gøy å se hvordan hagene blir rundt forbi når våren og sommeren kommer for fullt! Litt må man vel regne med med unger i hus... Ikke alltid lett å ha pynten i fred, hverken ute eller inne!!!
Ha ei strålende god helg!
Klem Annette

Guri sa...

Fine bilder :)
Gleder meg til å se sommerens bilder fra hagen :)
Hilsen Guri

Mona Christin sa...

Hei.

Ikke bestandig lett med blomster, men ser ut til at du har grønne fingre iallefall.

Lykke til.

Klem Mona C

Hege A "The not so perfect mum-blogg" sa...

Så koselige bilder! Herlig med skikkelig vårfølelse nå om dagen, altså! Kos deg med planlegging av veranda og hage :o)

Kaoskontroll sa...

Ja, le du! Så kanskje jeg og guttungen kommer på besøk en dag, og har med hammer og spiker i gave. Jeg er sikker på at de to blir gode kamerater... og så kan jo prinsen min vise prinsen din hvordan gavene kan benyttes. ;)
For nei, jeg kødder ikke... og han var sååå stolt. Hehe

Ja, må jo le, selv om jeg temmelig hektisk måtte få dekker over etter kunsten før morfar så hva som hadde foregått. For kledning er "hellig" for min far. "Jeg skal fortelle deg det jenten min, at jeg har aldri opplevd å måtte bytte vinduskarmer eller kledning, for om man behandler det bra så varer det evig!"
Ja, han er en vis mann min far! ;) Og har sikkert den mest velpleide kledningen i Bergen. Hehe

Klem

Whitebite sa...

ser ut til at du er en dame med full kontroll over det mest, så hagen; easypeasy!

fryd&forandring sa...

Hihi, håper ihvertfall at bestillingen på sol og varme går inn!
Jeg har en award til deg hod meg! Klem

Sommerhuset i bakken sa...

For noen vakre blomster. Helt nydelige! Jeg har absolutt ikke grønne fingre, så i villhagen min har det dessverre vært mest ugress. Men...tror jeg skal prøve meg igjen i år. Det er jo så utrolig fint med blomster. Sukk! Må prøve å få tak i noen som ikke trenger så mye stell ;-)

Ha en fortryllende lørdag!

Klem

InstatreffNorge sa...

Syns det ser ut som du har en flott hage jeg:)
Vi har jo kjøpt et gammelt hus, og her var det en fin vilniss hage før, akkurat sånn jeg liker.. men de som bodde her før oss var minimalister og slettet alt med jorda...sukk.. og å begynne helt på nytt koster penger, og de staudene jeg kjøpte ifjor tar jo år før de blir store. Er jo gamle hager som velter over med roser og forskjellige villniss og stauder som er fine... men men neste hus;)

Ønsker deg en super helg med Tristan:) Flotte navnet:):)

Klem Lise

Home By Virginia sa...

Heisann Jenny :)

Titter innom for å ønske deg en fortsatt fin helg!

Klemmer fra MV ♥

Anonym sa...

Så mange flotte bilder du viser her
Og selvfølgelig har jeg stor forståelse for han som spiller fotball.. kan jo ikke sett ting sånn midt i veien på banen.. ho ho

SjarmogKaos sa...

Hei! Jeg har valgt din blogg som en av mine favorittblogger og linket inn til deg! Ha en fin søndag! Koselig om du tar utfordringen videre!Klem cecilie

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...