søndag 13. mars 2011

Om katastrofer og bursdager

Vi har lest, lyttet og sett mye fra jordskjelv- og tsunamiområdene. Og selvom jeg tenner lys hver kveld, har jeg tent de med litt andre tanker de siste dagene. For slike katastrofer kan man ikke unngå å bli berørt av.

Men det som er vemmelig, urettferdig og uendelig godt er at livene til oss her hjemme går videre. Med samme fart.



I dag skal vi feire farfaren min, ungenes "omma". I morgen fyller mamma år og holder selskap. Onsdag skal mini-jenny i pyjamasparty og til lørdag skal Tristan i to barneselskap. Fem bursdager på syv dager??

Ungene roper JA, mens jeg tenker UÆH! (Og når på veien ble forresten MITT "ja" til "uæh"?)




Med noen rester jeg ikke fikk meg til å kaste fra denne buketten, ønsker jeg dere alle en finfin søndag. Min planleggingsdag fortsetter (UÆH) en stund til, før vi drar i bursdag nr. 1.


Klem Jenny

*

13 kommentarer:

Guri sa...

Ingen kan vel unngå å bli grepet av tragedien i Japan. Men føler at det ikke er så mye man kan gjøre med det egentlig :(
Vi har også fullt opp med bursdager på mars, så slankinga mi går en travel tid i møte ;)
Ha en fortsatt fin søndag :))

Hjertedamas blogg sa...

Jeg føler skyld, fordi jeg priser meg lykkelig fordi jeg ikke befinner meg i en slik katastrofe. Menneskene har liksom ikke noe å stille opp med, når det gjelder naturkatastrofer. Og kanskje må vi få slike påminnelser, for å huske at vi ikke er herskere over verden og naturen. For vi har nå en tendens til å dra saker og ting litt langt, feks atomkraftverk, nedhugging av regnskogene,demninger, osv. Og det er nytteløs å prøve å sette seg inn i hvordan det er å være midt opp i en slik katastrofe, for jeg kjenner panikk bare ved å tenke på det. Vi får huske å sette pris på livet vi har, og hver dag vi er så heldig å få oppleve!!! Klemz

Bondekona sa...

Ja, man tenker mye på de rammede, og får kjenne etter hvor godt vi har det, hvor vondt det enn gjør.

Travle tider, ja..
:)

Bustenellik sa...

Jeg har langt større fokus på Nyhetskanalen og Japan enn Blogglandia for tiden. Jeg er grepet av en enorm takknemlighet over at jeg har fått muligheten til å bli født her i Norge. Hva var sjansen?

ReVinyl sa...

Ja, man får seg virkelig en tankevekker når slikt som det i Japan skjer. Ungene mine blir 6 og 8 år, så vi snakker litt og ser på bilder og pappan som er geolog beroliger med at slike ting ikke kan skje i Norge...

Størstejenta er hos svigers i Moss i helga og blir bortskjemt. De skulle på Ekeby og se på geiter idag. Kooos!

Vi koser oss med minstemann hjemme i Oslo. Blir rolig dag med film og lek idag, for vi var på farten i hele går.

Fin søndag te dæ! :)

Silje sa...

Ja, når slike ting skjer blir ens egne problemer veldig små og man innser hvor heldig man er..

Det hørtes ut som du har nok å drive med. Lurer på hvordan det blir her når alle tre begynner på skole, skal i bursdager, aktiviteter, får man i det hele tatt tid til noe som helst??
;)

Ha en fin søndag.

Klem Silje

Refleksjon på livsvegen sa...

Kloke ord!

Klem

an-magritt sa...

Viktige og gode tanker.
Takk for at du deler, venn. ♥

Bo med Lena sa...

Vi har også et bursdagsrush uten like i mars. Kos dere:)

Siv Toril sa...

Uff; ja har tenkt masse på de som sitter igjen og savner sine kjære... Lykke til med bursdagsmaraton...! Kjenner til det.. Er koselig og slitsomt på en gang:) Klem

Tove sa...

Hender stadig vekk at det er en "haug" med bursdager på en helg. Kan bli litt mye innimellom.
Koselig for bursdagsbarna da...
ønsker deg en fin dag
Klem Tove

Unknown sa...

Det er umulig å ikke bli berørt av denne tragedien... Jeg tenker på alle dem som ikke vet hvor famile og venner er, eller i det hele tatt om de lever.. og alle som har mistet sine små barn. Og sitt hjem. Alt. Uff, det er bare så ufattelig hva naturkreftene kan forårsake..

Lykke til meg bursdagsmaratonuke!
klem:)

Anonym sa...

Huff ja disse naturkatastrofene er det vanskelig å ikke bli berørt av.vi kan være glade vi bor her i Norge.
Likte så godt bildet med den værslitteplanken og sandkakeformene:)me like*
Den stigen som jeg har laget er veldig enkel og fort gjort å sette sammen.på 1-2-3 liksom.enkelt og dekorativt.nå må jeg bare vente til jeg kommer meg på ikea,så lampa kommer i hus:)klarer nesten ikke å vente,men d blir nok ikke riktig enda,selv om den godt kunne vært i hus i går:):):)
Billig var den goså:)
Lykke til med alle bursdagsfeiringene,kan ta på d gitt:)
Klem til deg:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...