mandag 7. mars 2011

Våren kommer

På søndag ble vi beæret med et fantastisk vårvær. Og vi snakker skikkelig påskesol, altså! Også så godt noen varmende solstråler gjør, både for hjerte og sinn.

Jeg trengte ikke å jage ungene på dør en gang, de fløy nemlig ut selv!




Først prøvde riktignok guttungen seg i shorts og t-skjorte... det var jo sommer, må vite! Men etter en liten formaning om øreverk, hygget vi oss ute lenge.

Vi fikk ryddet litt snø og is ned fra verandaen, spilt fotball og hjulpet rennende sølevann på sin vei mot kummen. Og enkelte steder ute ble det faktisk TØRT i løpet av dagen, hvor lenge er ikke DET siden sist liksom?




Jeg fikk også slappet av i hagestolen, opptil flere ganger, med godt lesestoff og god drikke. Til og med perleblomsten fikk seg litt etterlengtet sol.

Det er så herlig at det endelig våræs! Det er jo ikke såå lenge siden jeg kapitulerte. Men den som slutter å lete, skal finne!

Jeg håper at dere ALLE hadde en like fin helg!

Begynner det å nærme seg vår hos deg også?
Klem Jenny

Har du ikke trukket lodd i min give-away ennå? Gjør det HER da vel?

27 kommentarer:

Beate i Husets Hjerte sa...

Oi så deilig det hørtes ut! Og verandaen din er så tørr. Nå skal jeg jammen måke verandaen min så jeg kan sitte ute litt. Fullt av snø der ute. Ha en fin dag!

Refleksjon på livsvegen sa...

Så flott!
Her kom snøen på besøk igjen...
Men berre det at det er så mykje lysare hjelper på.

Ha kjekk veke!

Bustenellik sa...

Her fikk vi helt sjokk når vi var ute og kjørte lørdag, for midt inne i boligfeltet her fant vi en bar flekk med asfalt. Vi trodde ikke våre egne øyne! Det er deilig at det våres :-) Bare snøen er borte til første påskedag og Buråsa er jeg egentlig fornøyd, men ;-)

Kaoskontroll sa...

Ikke i dag dessverre, men vi hadde noen herlige "påskevær"- dager på fjellet i helgen. :)
Og glem det jeg sa om slalom i 0,0... ett eller annet... km/t! Snakk om å undervurdere egne unger, for dette tok de da lett. :)

Men selv om det er surt og kaldt i dag har jeg begynt å gru- glede meg til våren. ELSKER sol og varme, men så må jeg på'an igjen med den #x``¤# hagen!
Tror jeg skal pløye meg gjennom en "Hvordanselystpålivetselvomdustårimøkkogdritttilknærne"- bok først. ;)
Evt. bare et interiørmagasin, for det har samme effekt på meg. :)

Klem

Hjertedamas blogg sa...

Her hos oss er det godt med snø ennå, selv om været var svært så fint i går. Vi var en tur ute på etter middagen, men det beit både på ører og skinn, så det tar nok litt tid før snøen blir borte her. Men det hjelper jo endel når vi får skrudd klokka over til sommerstid om noen få uker!!!! Klemz

Guri sa...

Her har det vært snøfritt en god stund nå, men det er lite av vårværet her nå. Det blåser storm og kuling hele tia :(
Men trøster meg med at bakom skyene skinner solen :)
Ha en fortsatt fin dag :)

Junk De Lux sa...

JAAAAAAAA!!! Nå kommer den endelig!
Så herlig bilde:)

Stooor klem!

beate sa...

herlige bilder!!!
jaaa, vi vil ha vår nå!

klem beate

Behindabluedoor sa...

Hei Jenny:)
Høres ut som en flott Søndag hos deg med vårlig solskinn på terassen, hva blir vel bedre enn det:)
Vi fikk også kjenne på påske fornemmelsen i helgen og gud hvor deilig det er når den nå går mot vår!
I dag hørte jeg uttalige fuglesanger ute og det må jo være et godt vårtegn!

Nyt kvelden.
Klemmer

Karma sa...

Deilige vår! Jeg smiler bare mer og mer for hver dråpe som tørker:) Kos deg videre, ikke lenge igjen til helg igjen med enda bedre vær, og ikke minst, en tørr veranda :)


Klem Kaja:)

Britt sa...

Ååååå, slutt å skryte sånn, jeg blir deppa her i snøværet.... Neida, nyt våren, den kommer her og en gang i mai, regner jeg med :)

Klem fra Britt

InstatreffNorge sa...

Uæææ liker du ikke GG?? hehe..aldri hørt en interiørdame som ikke gjør det;)
Men ja, veldig deilig med vårvær om dagen...men meldt snø i slutten av uka igjen:(:(

Nå skal jeg inn å melde meg på Give awayen din:)

ha en fin uke:)

Klem Lise

Anonym sa...

Så nydelige bilder, for en herlig helg du har hatt.
Ha en fin mandagskveld.
Klem

Unknown sa...

Dette så deilig ut! Her har det snødd i helgen, alt har riktignok regnet bort idag, så kanskje jeg kan håper på tørr veranda til helgen;))

Klem.

Mattisheimen sa...

Herlig!!! =) Jeg er sååå klar for skikkelig vår. Hos oss har det snødd hele helga, men i dag har det vært sludd. Håper all snøen forsvinner raskt!

Ha en fin kveld!

Renate

Mona Christin sa...

Hei.

Deilig med vårstemning. Dessverre var jeg på jobb midt i godperioden og søndagen ble tilbrakt inne med baking og rengjøring. Neste gang skal jeg ha bursdag på en regnværsdag.

Håper du har hatt en fin helg.

Klem Mona C

Lottemora sa...

Der såg det skikkelig koselig ut. Gleder meg til våren kommer hit også! I helgen snødde det over en halvmeter, så det blir nok en stund å vente

Ha en fin dag

Lotte

fruSärås sa...

Hei.
Jeg også gleder meg til våren;o))
Jeg har en Award til deg inne på hovedbloggen min ; Mitt Hjem
Klem fra Ann Berit

Silje sa...

Så utrolig deilig!!
Her er det litt mildere dager, og sola har vist seg frem i dag, men det er fortsatt myyye snø, så det er ikke så mye som minner om vår enda, men snaart..

Hjem Kära Hjem/ Anna sa...

Så koselig dere hatt det, å slappe i stolen opp til flere gang...den va go!! ;o)
Kjenner det så godt igjen!
Ikke mye heroppe som minner om vår nei, men vi kommer snart på banen vi også!

KLem Anna

Vivian sa...

Det så virkelig herlig ut å kunne sette seg ute i sola. Sola skinner her også, og i dag har det vært DET fine været. Men med nesten en meter med snø rundt husveggen ennå, blir det lite plass til en solstol. Men vi venter og venter og plutselig..... vips så er våren her også:)

Takk for koselige kommentarer! Nå skal jeg ta noen lodd på din giveaway:)
Ha en fortsatt fiiiin tirsdag! Klem Vivian

Manne's hverdag sa...

Hei Jenny!!!

SÅÅÅÅ HERLIGE BILDER!!!
Fikk skikkelig vårstemning, nå.
Og det teppet var JO BARE SÅÅÅ LEKKERT!!!

Her har jeg ikke hatt mulighet til å teste ut veranda'n enda. For selv om sola varmer litt nå, BLÅSER'E NO' HELT FORFERDELIG!!!

Hørte at Sparta er klar for semi'n,
så da er'u vel helt i fistel. ;)

Ha en flott uke, min venn!!!

Klem fra
Marianne

Trollmora sa...

sukk. . . Det der så deilig ut! Drømme. . .

Malgorzata Ingstad sa...

Hei Jenny - jeg fant til din blogg via Petunia, det var fint å se at det er flere som leter intenst etter vårtegn. Du tok et bilde av en stol med saueskinn på - tenk at jeg har planlagt et identisk bilde, men kom ikke så langt og idag er det bare grått. Fin blogg, skal titte mer!

Carina Dale sa...

For noen deilige bilder! Vi hadde også vårsolen fremme, men i dag laver snøen igjen.

Ønsker deg en varm og deilig uke, Jenny!

Klem fra Carina

Bird on a wire sa...

Ja, vi får krysse fingrene for at dagens snøfall (over Oslo i hvertfall) er fort borte igjen og at våren kan komme for fullt.

Så leit å høre at du lider av samme fobi som meg :) Tror jeg skal følge rådet ditt og gjemme den godt inn i skapet en stund til.

Aashildsvilla sa...

hei jenny.takk for koselig hilsen inne hos meg..nå har jeg lagt ut bilder av krakken..klemmer fra åshild

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...