tirsdag 29. mars 2011

Om 28 stearinlys og sure epler

Lørdag 26. mars slukket vi lyset kl. 20:30, tente 28 stearinlys og koste oss resten av kvelden i bekmørket.

Men jeg skal ærlig innrømme at det for oss heller var en artig greie, foran tanken på klimaet. Ungene har snakket om dette på skolen, vi har lest om det i avisene og det har blitt snakket om det på TV. Så for de var dette noe "alle" skulle være med på.

Og det var stas også, helt til poden ble litt usikker når han måtte på do, hvor det kun sto to stearinlys. DET var i overkant skummelt.

Om det var redselen for hva slags monster som egentlig befinner seg på badet, eller om det var frykten for rett og slett å bomme, er ennå uvisst.



MEN; Det ble så koslig stemning i heimen at for oss ble Hour til Night. Snakker om avslappende kveld! Ingen tørketrommel som durte, ingen surkling fra oppvaskmaskinen. Stillheten var nesten øredøvende! Eller, ja... Bortsett fra når Norge scorte da.

Uten å skru på ETT eneste lys igjen, avsluttet jeg kvelden med Paranormal Activity 2 etter at alle hadde lagt seg. Og jeg har aldri vært glad for at min bedre halvdel snorker, men det var jeg etter denne.

Og for ordens skyld: Strømforbruket i byen vår sank med 7,78 prosent. Deltok du på Earth Hour?



Sånn ellers har jeg bitt i det sure eplet. For fjerde gang på ett år, er prolapsen tilbake. Den har vært der i 14 dager nå, og i dag dro jeg til fysioterapeuten. Nå handler det visstnok om å forhindre operasjon.

Og jeg, kjære venner, er IKKE lett å ha med å gjøre når kroppen ikke fungerer som den skal, og jeg dermed ikke får gjort det jeg må/skal/vil. Vi snakker lettere agressiv. (Og t.o.m "lettere" kan diskuteres)

En ting er å være hjemme fra jobb og ha dårlig samvittighet for at noen andre må gjøre jobben din. En annen er å være hjemme fra jobb og vite at jobben din OVERHODET ikke blir gjort. Sånn er det å være tre ansatte.

Så i dag er stua omgjort til hjemmekontor; Jeg kan sitte, stå, gå og ligge akkurat som jeg vil (i skrivende stund står jeg). I morgen er jeg tilbake på jobb, og på fredag venter Mr. Fysio på meg igjen. Livet er HÆRLI dere!


La oss ikke be om lett byrde, men en sterk rygg. Theodore Roosevelt.
Klem Jenny

*

18 kommentarer:

Whitebite sa...

huffameg!hørtes ikke spesielt herlig ut. Og jeg vet akkurat hvordan du tenker ifht jobben din..
God bedring!

Hjemme hos meg sa...

Hei!
Aff så kjett da :( God bedring :)
Glemte hele greia på lørdag jeg ;) Menmen... Deilig med en sånn rolig kveld da :)

Klem Anette

Bustenellik sa...

Å kjære vene, så kjedelig med prolaps! Skal ryggen din drive å krangle sånn etter da?

Her var det også mørkt på lørdag, men måtte vi på do snek vi oss til elektrisk lys ;-) Egentlig burde man skru av lyset litt oftere, det var så deilig med stillhet og mørke.

God bedring!

Klem

Bird on a wire sa...

Ja, ryggproblemer er noe herk. Driver på hos fysio'n jeg også, men har samme 'flink pike'-syndromet som deg og er selvfølgelig på jobb. Lurer på om det er et skjult gen, det å ha dårlig samvittighet. Masse god bedring til deg, håper fysio'n får ordnet opp.

Vi hadde også earth hour hos oss, det var jammen meg så beksvart at jeg måtte ha på hodelykt når jeg skulle på do :)

Anonym sa...

Uff, ryggproblemer er ikke greit.
God bedring.
Klem

HusmorDronninga sa...

Ryggproblemer er virkelig ikke noe å spøke med altså! Så ta den tiden du trenger, og bli BRA igjen ;)

Her var det også dunkel belysning og masse stearinslys på lørdag.. *Koselig*

God bedring til deg!
Klem fra
Kjersti

Guri sa...

God bedring til deg :))
Tente lys på lørdag, men det gjør jeg nå stort sett hver kveld ellers å da, så jeg vet ikke om det teller helt???
Ha en flott tirsdag videre :)

Manne's hverdag sa...

Næmmen stakkars deg æ, Jenny!!!
Og du som alltid er på farta.
Og ille vondt er'e vist også. Husker faren min som krøp rundt på gulvet.

Nå må du ta det med ro da, til ryggen er bra igjen. Korttidssyke er bedre en langtidssyke. ;)

GO' BEDRING, MIN VENN!!!

KLEM

PS!!! HERLIGE STEMNINGSFULLE BILDER!!! :)

Jeanette sa...

Hour ble til en hel kveld her også, kjempekoselig:) Jeg kunne godt tenkt meg å innføre det hver lørdag jeg, selv om telysforbruket da hadde skutt i været, hehe.

Riktig god bedring med ryggen din! :)

Carina Dale sa...

Du har i alle fall selvironien i behold og den kommer man langt med ;-)) ... høres ikke greit ut, men det viktigste nå er at du gjør det som er riktig ift ryggen din. Du må tross alt leve med den. Det må du ikke med jobben.... og jeg håper det ordner seg. Har selv en far som har slitt mye med ryggen, ikke tatt nok hensyn, operert flere ganger og i dag kan han nesten ikke stå oppreist. NB! Nevnes kun for å gi deg enda flere grunner til å fokusere på deg og din kropp ;-)

Over til noe anna. Utrolig hyggelig at du følger byggeprosjektet. Jeg setter STOR pris på tilbakemeldingene dine. For øyeblikket er jeg så skviset på tid og beslutninger at jeg ikke får vært så aktiv i blogglandia, men lover å komme sterkere tilbake ;-) Akkurat nå kjemper jeg en endeløs (føles sånn) kamp med pengesekk-trollet. Vi er fullstendig uenig om størrelsen og hvor fort den skal få lov til å slanke seg. Ser ut til at jeg ender opp med å reise til Marrakech for å produsere det jeg trenger til en billigere penge. Alt er jo så himla dyrt. OK. Her kom det en liten utblåsing, og min konklusjonen på det du skiver: Det er lov å lette på lokket, når trykket blir for høyt ;-))) Ønsker deg en plutselig friskmeldt rygg, masse energi og overskudd til å gjøre akkurat det du vil ;-)

Ta vare på deg selv!

Klem fra Carina

fryd&forandring sa...

Earth hour ja! Jeg gikk til sengs mens gubben hadde besøk og så kampen. Det ble glemt rett og slett! Men slike stearinlyskvelder er kos uansett -og må nytes sålenge det går! Det er jo blitt så lyst om kvelden atte!!

Ønsker deg god bedring med ryggen, måtte den plutselig bli frisk og fin for alltid!!
Klem

Behindabluedoor sa...

Hei Jenny:)
Du ordlegger deg virkelig på en måte jeg har sansen for:)

Jeg slukket ikke lys på Lørdagen, jeg glemte det helt enkelt.
Jeg er nok et dårlig eksempel på strøm sparing...desverre!

Men men...

Synd at ryggen din har slått seg vrang, ikke noe greit.
Håper det hjelper med litt fysioterapi og du kommer deg ovenpå igjen hehe!

God Bedring min venn.
Klem Klem:)

Bondekona sa...

Hørtes ut som deilig lørdag.
Selv var jeg på festligheter, og der ble det jammen ikke spart på noe!..

God bedring med prolapsen.

Hjem Kära Hjem/ Anna sa...

Høres ut som en super lørdag
(- filmen da...)!!
Ryggen din, huffa. Kan ikke si at jeg vet hvordan du har det, men mannen min ble operert for dette for snart 20 år siden. Nå de siste ukene er det på`n igjen. Han står, ligger mest å sliter seg ut på havet hver dag. Håper fysio kan hjelpe deg videre sånn at du får mindre vondt å kan jobbe på igjen!

Klem anna

Martilie sa...

HUFFA! Ønsker deg GOD BEDRING!! Håper ryggen samerbeider og at det bedrer seg raskt.

Masse lys er kos - og det var stor stas her også :)

Ha en super kveld..

Klem

h.espe sa...

Hei på deg!
Endelig 'snakker' nettverket til meg igjen, og jeg får tatt meg en besøksrunde i blogglandia :o)

På en måte kan jeg si at jeg deltok på lørdag - jeg var ikke hjemme og lysene var derfor slukket;o) Jeg var på middagsbesøk hos en venninne, men dessverre - lysene ble ikke slukket der...

Uff, så kjedelig å høre om prolapsen - god bedring og forhåpentlig veldig raskt, til deg...!

Ha en finfin tirsdagskveld og en flott uke videre!

Klem fra Hildegunn

Bo med Lena sa...

Uff.. god bedring!!

Lena :)

Unknown sa...

Liker bloggen din! *smil* Følger!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...