torsdag 17. mars 2011

Vinterkos VS vår

Det er kanskje etterhvert på tide å bytte ut både saue- og reinsdyrskinn med florlette tepper og vårlige puter, og det skal bli så GODT!

Men kanskje ikke før etter påske? Jeg må innrømme at jeg kommer til å savne fyr på peisen, tykke tepper, kosedressen, stearinlys, bekmørket ute og en varm kopp kaffe til favorittprogrammet på tv. Sånn bittelittegrann ihvertfall... Sammen med skia og akebrettet...



De har jo hver sin sjarm, disse årstidene, og vi har ikke før gått inn i en ny før vi begynner å glede oss til den neste. Ja, sånn bortsett fra når vi endelig får sommer da. Men jeg tror også det hadde vært kjedelig å bo i strålende sol og 30 grader hele året, eller?

Så fort snø og is er nogenlunde vekk for denne gang, skal jeg gjøre det umulige; Endelig finne den rette og tynne bjørkestammen jeg har bestemt meg for å bruke som list mellom veggen og pipemuren. (JO, sier jeg, den FINS der ute et sted!) Og kanskje jeg skal vurdere å ta ned julekulene også... Aller først skal jeg finne meg en fin kvast med lange ferskengreiner til glassvasen, i stedet for vinterkvister og lerkegreiner.



Eplekassen skal også snart renses for vedrester og stappes full med pledd og små sitteputer. Både den, og kurven over, kan lett bæres ut på verandaen på sene vårkvelder. Kanskje allerede til helga? Det er nemlig meldt strålende sol og varmere temperaturer i følge VG. Enn så lenge velger jeg å stole på dem. (Men hvor trygt er det liksom?)

Våren er den deilige tiden da alle stormer ut i det fri for endelig å kunne trekke litt frisk bensindunst. Carlo Manzoni

Klem Jenny

Har du ikke meldt deg på give-awayen min? Se bildet med link oppe til høyre! SEKS kule premier til SEKS kule lesere!

*

14 kommentarer:

Mattisheimen sa...

Hver årstid har sin sjarm :) Jeg liker i grunnen alle fire, selv om jeg nå kjenner meg mettet på vinter og snø. Synes den har vart så lenge i år! Jeg lengter etter lukta av vår. Av å se det spire og gro, og kjenne sola varme. *sukk*

Jeg har slutta å tro på værmeldinga! Aldri har jeg vel fulgt så nøye med på den som jeg har gjort denne vinteren. Blir vel slik når man er avhengig av sånn høvelig greit vær for å komme seg over fjorden :) Har vel innsett at det sikreste er å kikke ut vinduet om morgenen, eller kjøre ut dit vi har båten for å se hvor mye det blåser der.

Ønsker deg ei solfylt helg, Jenny! Håper du får litt utetid, slik vi hadde det forrige helg. Helt nydelig :)

Renate

Bustenellik sa...

Hver årstid har helt klart sin sjar. Jeg syns også det er litt vemodig at vinteren tar slutt snart, men jeg gleder meg også veldig til sommeren nå. Så ille krise er det jo ikke uansett, for om et halvt år, så går det jo motsatt vei igjen :-) Det går fort!

GundaM sa...

elsker den våren ja men hater rydde bort de skinna mine jeg da, elsker de og... et par får være i hagen året igjenom ;)

nydelig ved ovnen din med eplekassa og det hele!!

Myrullpiken sa...

Herlig trekasse du har:) jo mer grå og slitt desto bedre:) Nydelige bilder du viser:)

klemmer fra Myrullpiken<3

Hege A "The not so perfect mum-blogg" sa...

Jeg tviholder på teppet mitt en stund til, sitter for øyeblikket under det og hutrer!
Så fin tapet du har ved siden av ovnen! Knallfin!

Guri sa...

Liker våren kjempegodt, men er også glad når høsten kommer med koselige kvelder inne med tente lys og godt i koppen :)
Skal ikke ut å sitte i helga jeg regner jeg med. Er meldt kuling og snø/regn her :( Men da er det koselig håndarbeidsvær inne :))
Ha en fin torsdagskveld :)
Klæm Guri

Hulda sa...

Mye flott hos deg! Første gang jeg er innom denne bloggen. Koselig stue. :) Her hos meg er det blitt vårlig og lyst nå. :) -Husfruas Memoarer-

Hasigamas mamma sa...

Jeg er sjeleglad for at vi har fire årstider! Overgangen fra en til den neste ELSKER jeg -uansett hvilken!
Har bodd i Paris og Valencia og det fikk meg til å sette enda mer pris på årstidene vi har her oppi nord :)
Kjempefint ved peisen din altså!!!
klem
Lise

Hasigamas mamma sa...

Jeg er sjeleglad for at vi har fire årstider! Overgangen fra en til den neste ELSKER jeg -uansett hvilken!
Har bodd i Paris og Valencia og det fikk meg til å sette enda mer pris på årstidene vi har her oppi nord :)
Kjempefint ved peisen din altså!!!
klem
Lise

Britt sa...

Her må vi nok belage oss på å beholde pleddene en stund til. Selv om det er vårlig i dag er det meldt mer snø, og jeg kan ikke si at jeg gleder meg...

Klem fra Britt

fryd&forandring sa...

Hehe, jeg har en ørliten tendens til å stole mest på det værvarselet som melder om penest vær... bare fordi jeg sååå gjerne vil tro på det den forteller!
Denne vinteren synes jeg har vært flott, ikke så mye av-på-vær, men stabilt kaldt (her hvor jeg bor ihvertfall)! Men gleden over de første varmende solstrålene denne våren er ikke mindre velkomne fordet -og jeg er veldig glad vi har 4 årstider!
Klem

Silje sa...

Jeg tror at i år....i år bestemte våren seg for å droppe å komme...
Her laver snøen ned, igjen...

Nå er jeg lei kuldegrader, snø, is, vedbæring....vil ha vår!!!

Ha ei fin helg, vi satser på sol og varme denne helga!

Behindabluedoor sa...

Nydelige bilder hos deg Jenny. Det høres ut som du er en dame med alle planene i orden, det liker jeg:))

Eplekassen ble jeg misunnelig på, den var digg:))

Tusen takk for koselige hilsener du legger igjen, du er jo bare så god.
Jeg setter pris på at du titter innom.
Håper du får en kjempefin helg sammen med dine.
Pute designeren i huset vårt er hjemme og syk så her må det stelles så han har det bra:)))

God Helg.
Klem:)

InstatreffNorge sa...

Ja hver årstid har sin sjarm, men nå har jammen denne vinteren mistet sin syns jeg! Kommer ikke til å savne den.. nå bare nyter jeg sola som skinner inn av vinduene her og gleder meg til å sette meg ut med kaffekoppen:) tenk å spise frokost ute hver morgen da.. =LYKKE:)

Ønsker deg en nydelig helg:)

Klem Lise

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...