torsdag 3. mars 2011

Tristan dekker bord

Hverdagsmiddagene blir servert ved kjøkkenbordet og som regel får jeg god hjelp med bordekkingen. Denne gangen av Tristan.

I hele vinter har vi tent lys hver dag, både til frokost og middag, men nå har jaggu perleblomsten fått være med også. Det våræs!



I vinduskarmen står et stort norgesglass med forskjellige kongler, og de ble også en del av bordpynten tilslutt. Glassene fikk vi med til noen McDonalds-menyer en gang i tiden, og når Tristan dekker bord skal gutta ha blå glass og jentene røde (når jeg tenker meg om er det ikke lov å gjøre det annerledes ellers heller).

Vi prøver å gjøre litt stas på hverdagene også, ikke bare helgene. Det er jo tross alt dem det er flest av. Og man kommer langt med noen spisebrikker, stearinlys, servietter og blomster. Enkelt og greit.




Ikke verst for en pode på 6 hva?

Forøvrig tenner han også stearinlysene selv og det går helt fint. Det er å huske å snu seg bort når man skal blåse ut fyrstikken som er det vanskligste. Som regel må han tenne lysene igjen, hihi.

Tusen takk for mange artige kommentarer på wallsticker-testen min. Jeg tror rett og slett at dere får bestemme, og jeg går dermed for "Go ahead, make my day". Madelén i Bettum Villa hadde den aller beste grunnen: Sitatet oppfordrer deg til å gjøre noe. Kan det sies bedre?

I overimorgen blir det give-away innenfor mine fire vegger, med flotte premier fra Anne Taintor. Så stikk innom på lørdag igjen!


Klem Jenny

*

17 kommentarer:

Hjemme hos meg sa...

Hei!
Så flink gutt :) Sikkert stolt også ;)

Gleder meg til give away hos deg :)

Ha en fin kveld :)

Klem Anette

Jannes lille sted sa...

Hei ☺
Så utrolig fin pyntet bord da! Så koselig!
Flink gutt altså! ☺

Ha en flott kveld
Klem Janne Merethe

Hasigamas mamma sa...

Veldig flink 6 åring, spør du meg! flinkere enn meg, jeg er altfor dårlig til å pynte til både hverdags og fest.... tenner bare lys stort sett..huff, må få gjort noe med det!
Håper maten smakte! :)
Klem
Lise

Deer Darling sa...

Så flink han er da! Tenker mor er stolt ja:)

Kaoskontroll sa...

Slett ikke verst for en 6- åring nei. Absolutt ikke!
Jeg har forøvrig en 6 årig jente jeg skulle ha giftet bort til en bra ektemann om... ja ca 20 år. Så om du fortsetter denne oppdragelsen synes jeg vi skal rotte oss sammen. ;)

Klem

Refleksjon på livsvegen sa...

Flott at borna hjelper til..
Og så flink han er!

Blir kjet med Gi bort hjå deg ;-)

Kristin sa...

Så FLINK!

2 åringen vår dekker bord. Klasker tallerknene i glassbordet så det synger, men det går bra og øvelse gjøre mester! Koselig med barn som får lov til å bidra....

Likte valget av wallsticker veldig godt..

Perleblomsten kom på plass her i går også! VÅR*! Dielig

Britt sa...

Å, så koselig det var, flink han derre poden din :)

Ønsker deg en riktig god fredagskveld (man må jo feire gullet på stafetten!)

Klem fra Britt

h.espe sa...

Wow, skal si poden din har potensiale - kjempeflott bord han har pyntet!

Her har uken rast unna. Har fått med meg et par kvelder i 'Spikersuppa' og kosa meg med skikkelig VM stemning! Nå er det deilig at helgen er her - den skal nytes til fulle :o)

Ønsker deg en flott fredagskveld og helg - kose deg masse!

Klem fra Hildegunn

Ann Christin sa...

Så kjempe koselig! Flink sønn! Utrolig hvor godt den maten smaker når man pynter opp på bordet og tenner lys :-) Viktig å gjøre stas på hverdagen også!
klem og god helg :-D

Gyngestol og kaffigrut sa...

Så koselig pyntet bord, kjempeflink 6 åring!
Ønsker deg en herlig helg!

Kaoskontroll sa...

Nice! Et lodd i lomma er bedre enn 500 på Narvesen! :)

I morgen står jeg riktig nok på slalom. Om vi kan kalle det slalom når man står krokrygget over en 6 åring, i 0,004 km/t. Men I'll be beck to collect even more søndag. :)

Vet du... jeg tror ikke jeg hadde klart å bli helt "politisk korrekt" om jeg forsøkte. Enkelte situasjonsbeskrivelser er mest ærlig og redelig i sin grunnform, uten "bloggbar" omskriving. ;) Så jeg får bare drite i hvor mange som leser, og kose meg med det jeg koser meg med... og hate det jeg hater! :)

Forøvrig har jeg bare fått en "Nei, men fy da!" mail. Og det var da jeg i et ferieinnlegg skrev ordene "seksuelt frustrert".
Heretter skal jeg bruke "sirumpa humørsyk". Skriver jeg det en gang vet du hva jeg egentlig mener! Hehe

Klem

Carina Dale sa...

For et nydelig dekket bord!!! Så flink Tristan er. Jeg er imponert.

Ønsker dere en fantastisk helg!

Klem fra Carina

Sommerhuset i bakken sa...

For et koselig bord! Det var kjempefint! Hyggelig å spise middag rundt det ;-)

Ha en super helg!

Anonym sa...

Så flink han er.
For et kjempefint bord han har dekket, her må det være kos å sitte og spise.
Ha en fin helg, nyt den og kos deg.
Klem Mio

Unknown sa...

Flinke Tristan! Så koselig å få (frivillig) hjelp til borddekkingen. Kjempekoselig ble det:)

Ha en fin helg!
Klem.

Martilie sa...

En kommende hovmester her :)
Så flott dekket bord, flinke gutten...
Liker bruntonene - en favoritt her også :)

Bare innom fra den deilige solen utenfor for å ønske god helg!

Hopper på Giveaway'en senere i kveld :)

Ha en flotters helg!

Klem fra Tove

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...