søndag 27. mars 2011

Øy søker barnefamilier

Her om dagen kom jeg over Møkster Bu på min vandring gjennom blogglandia. Og jeg må si at jeg ble veldig imponert, og kanskje aldri så lite fristet...

Tekst og bilder fra http://www.mokster.info/

Møkster er en liten øy som ligger i Hordaland, sør-øst for Bergen. Øya har i dag 58 fastboende fra 1-90 år og egen butikk og skole.




Møkster Bu er velforeningen som ønsker å øke folketallet på øya, jobbe for bedre båtruter og tilrettelegging av nye arbeidsplasser. Største mål er økt tilflytting og i samarbeid med Austevoll kommune settes to små hus nå opp, for utleie. Mange har en drøm om å flytte fra byen, men her vil de få muligheten til å leie en tid før de tar den endelige avgjørelsen. Smart hva?




De har til og med tatt skrittet inn i blogglandia for å øke kunnskapen og interessen for øya si. Det kaller vi tidsriktig markedsføring! Attpåtil har de et blogglotteri med premier fra epla-butikken Jippiyes! Ta deg litt tid, besøk nettsiden og bloggen, og se på flere vakre bilder.

Kanskje øya er aktuell for deg og din familie? Jeg ble ihvertfall FRISTET.


God søndag!
Klem Jenny

*

15 kommentarer:

hobbyvimsa sa...

Hei!!

Så spennende med en egen øy,her må jeg inn å ta en titt:)

Takk for tips!!

klem linda:)

carina sa...

Så nydelige bider!og koselig blogg du har:)Titter snart innom igjen:)
Ha en fin søndeg:)

Malgorzata Ingstad sa...

Long time no see! Dette var spennende prosjekt! De som flytter på denne herlige øya får vakker natur i bøtter og spann!

Kaoskontroll sa...

Må innrømme at jeg ble fristet da jeg så dette jeg også. Skulle ønske jeg hadde en jobb jeg kunne "ta med meg". Har vært på Austevoll mange ganger og det er svært vakkert + at austevollingene er utadvendte og positive mennesker. Det er iallefall mitt inntrykk. :)
Så ja... det frister... men jeg skulle først ha funne meg en mann å gjøre det med. Flytte til et nytt sted altså! ;)

Klem

Guri sa...

Har vært innom og besøkt dem. Hadde det ikke vært for at jeg allerede har funnet mitt øyparadis, hadde jeg kanskje vurdert dette ja :)
Ha en flott søndagskveld :)

Britt sa...

Det så ut til å være godt vær der, jeg flytter med en gang!

Klem fra Britt

Martilie sa...

IDYLL!! Ser helt fantastisk ut..

Og for flotte terrassebilder fra deg.. Leeeengter - og villhage har jeg stor sans for. Er ikke noe flink med hage, men elskergod plass og ting som steller seg selv :)

Ha en super søndagskveld..

Klem fra Tove

Martilie sa...

IDYLL!! Ser helt fantastisk ut..

Og for flotte terrassebilder fra deg.. Leeeengter - og villhage har jeg stor sans for. Er ikke noe flink med hage, men elskergod plass og ting som steller seg selv :)

Ha en super søndagskveld..

Klem fra Tove

Bjørg ✩ Huset ved Fjorden sa...

Eg har vore inn å sett eg og! Ser ut som ein fantastisk plass:) Men no har jo vi funne vår egen idyll i ei lita bygd, så vi blir nok her;)
Ha ein super kveld!
Klem:)

Fargevandring sa...

Hei! Kan med glede melde deg at du er vinner i blogglotteriet mitt:-) Hilsen anne Lise

Elisabeth sa...

Ååååå.... Her så det jo fantastisk ut! Vakkert sted!

Tusen takk for alltid så koselige kommentarer inne hos meg! Jeg synes det er så kjekt å lese bloggen din!

Klem fra Elisabeth.

Unknown sa...

Så spennende!! Her kunne jeg mer enn gjerne bodd...men er jeg tøff nok til å hive meg uti noe sånt?! Niks...

Fin ny uke til deg:)
Klem.

Refleksjon på livsvegen sa...

Så smart ein måte å markedsføre seg på..

Ha kjekk ny veke :-)

fryd&forandring sa...

Litt Himmelblå, hehe -men fyttirakker'n for en idyllisk plass!!! Skulle gjerne hatt en liten rorbu der sånn til sommerferiebruk!

Elin | Draumesidene sa...

Hei! Aller først : beklager at eg ikkje legg att kommentarar oftare enn eg gjer! Eg får SÅ dårleg samvet, for du er kjempeflink å skrive fine kommentarar til meg! TUSEN takk! No har eg lest meg litt frampå her hos deg, og uteplanlegginga di gjer meg glad innvendig! Her har vi 25 cm nysnøv... Deprimerande... Øya du viser såg så idyllisk ut! Og så smart at folk kunne prøve-bo der! :)

Håper veka di blir kjempefin!
God klem frå Elin :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...