tirsdag 30. november 2010

How many days until Christmas..?

Når terskelen først er overskredet, ja da skjer det litt hver dag når det gjelder julepynt. På vei til kjøkkenet med oppvask kan jeg plutselig finne et fint sted til noe av pynten som står fremme i en kurv. 


Når jeg rydder opp vinterklærne (fra gulvet) i gangen, kan jeg plutselig komme på at; Jo! Der passer jo DEN! Og sånn går det framover mot jul.


Denne er ungene veldig glad i, her bytter vi tall og teller ned til Dagen over alle Dager. Artig liten sak, bortsett fra at jeg kan banne på at de har feilstavet "untill". Men det kan alltids fikses med en liten malepensel, hva? :o)


Og dette er vel akkurat så tøff som jeg tror jeg tør å være når det kommer til rødt... Et eller annet sier meg at den fargen ikke passer til beige, brunt og alle jordfargene som fins her..?


En grein i en glassvase har fått et par hjerter også. Sinkhjertet henger strengt tatt oppe hele året men pyttsann! Nå er det et julehjerte!


I kveld skal jeg legge små gaver i julekalenderen til barna, gudskjelov slipper jeg å pakke de inn! De har poser hengende på hampetau, som de dekorerte om søndagen. I tillegg til en liten ting får de hver sin puslebrikke hver dag, så den 24. har de et komplett puslespill. Så i morgen tidlig blir det spennende!

Håper dere koser dere like mye og har en hyggelig kveld!


Klem Jenny

15 kommentarer:

HusmorDronninga sa...

Det er jo koselig å gå å småpynte sånn "litt hver dag"! Jeg er heller ikke så god på å ferdigpynte alt på en dag.. så her også kommer det litt etter litt ;)

HusmorDronninga sa...

Isj.. kommentaren din hos meg ble dessverre slettet på ett eller annet vis..
Merkelige blogger...

Britt sa...

Kjempekoselig den figuren med nedtelling til jul! Gleder meg til å komme hjem på fredag og få begynt med pyntinga, er virkelig på etterskudd nå! Men suger julestemning i kalde Køben...

Varm klem i kulda, Britt

Bjørg ✩ Huset ved Fjorden sa...

Kosleg pynt hos deg:)
Her og blir det meir og meir pynt for kvar dag som går:)
Klem:)

Gyngestol og kaffigrut sa...

Så koselig pynt, likte godt den figuren med nedtelling.
Pynter litt her og der hver dag jeg også:)

Ha en fin kveld!

Karma sa...

Akkurat samme måte jeg pynter på til jul, litt hvert dag:) Og nå i julen så passer rødt til det meste, det er jo tross alt en jordfarge det og...

Klem Kaja:)

As sa...

Så flott pynt! Takk for titten=)

og..
Gratulerer som vinner av trøstepremie. Ta turen innom bloggen min for å velge farge=)

Anonym sa...

Takk for koselig kommentar hos meg,
og så kjekt du vil følge meg videre.
Så koselig du har pyntet, er så herlig denne tiden.
Likte også veldig godt den som teller ned til jul.
Her pyntes det også litt hver dag.
Ønsker deg en fin onsdag.
Klem Mio

Lene sa...

Så utrolig koselig pynt Jenny!!:) Synes de røde detaljene var utrolig flotte, er veldig glad i den litt dype rødfargen!! Akkurat den nyansen synes jeg går godt i lag med beige og brunt...Skiltet var kjempesøtt, forstår godt at ungene er glad i det!

Ønsker deg en fin fin uke:)
Hilsen fra Lene.

Unknown sa...

Her kjente jeg meg veldig godt igjen gitt;) Det kommer til litt og litt hver dag, ikke rart det føles tomt og nakent på nyåret når jula ryddes vekk;)
Kjempesøtt skilt, kan skjønne dere er glad i det. Og skrivefeil er bare sjarmerende;)

Klem!

Kaoskontroll sa...

Så hyggelig kommentar da! Rødmer nesten jeg. :)

Tror jeg må følge strategien din frem mot jul. Litt hver dag. I motsetning til de fleste bloggere er jeg ikke så fryktelig glad i å pynte til jul. Og så er jeg heller ikke så fryktelig glad i å ta pynten bort igjen når jeg først har pyntet. Kanskje jeg egentlig bare er litt lat? ;)

Hehe... de har kanskje ikke feilstavet men ment å skrive until I. Det er jo et drøyt mellomrom til det står Christmas. Så kan man leke seg litt med ord. How many days until I love/hate/miss/cancel christmas. F. eks. ;)

Klem

Sunny sa...

sv. Tusen takk for det=)

Liker stilen din så godt. Syntes du har et veldig flott hjem. Liker å sitte å se på bilder av hjemmet ditt og=) Så må nå innom innimellom. hihi. Skulle gjerne hatt stuen din ja, med DEN sofaen. Åh skulle gjerne hatt plass til en slik=) Kjempefint.

Ha en fin kveld=)

GundaM sa...

heia der, og takk for kos mld inne hos meg ;)

stilig blbogg du har, varm, lun tøff og egenartet. Me like ;)

kos deg videre denne desemberkvelden ;)

GundaM

Anita sa...

Flotte bilder!
Jeg legger meg til som følger her, likte bloggen din veldig godt:)
Ha en fin dag:)

Jannes lille sted sa...

Hei☺
Tusen takk for så hyggelig hilsen inne hos meg!
Kjenner meg så godt igjen. Og det er jo så koselig å pynte litt her og litt der, gradvis frem til jul!

Ha en flott dag
Klem Janne Merethe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...